skip to Main Content

 

Federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović potpisao je juče u Mostaru ugovore s predstavnicima udruga potrošača o dodjeli sredstava za podršku u 2016. godini, u vrijednosti 65 933,10 KM.

Ovogodišnji korisnici sredstava su Klub potrošača Odžak, Savjet potrošača Bosansko-podrinjske županije Goražde, Klub potrošača Tuzla, Udruga za unapređenje kvaliteta življenja FUTURA Mostar i Udruga potrošača Kantona Sarajevo.

Federalno ministarstvo trgovine ove je godine u Proračunu FBiH osiguralo 70 000 KM za sufinanciranje redovitih aktivnosti i provođenje projekata udruga. Pet udruženja je ispunilo uvjete iz Javnoga poziva za dodjelu sredstava i njima je, na osnovi utvrđenih kriterija, ukupno raspoređeno 65 933,10 KM.

Ministar Vujanović je kazao kako značajnu ulogu u podizanju javne svijesti, educiranju i povećanju informiranosti potrošača o njihovim pravima i obvezama, imaju i udruge potrošača, te kako Ministarstvo, za sufinanciranje njihovoga rada u Proračunu FBiH redovito osigurava financijska sredstva.

Po njegovim riječima, cilj koji se nastoji ostvariti davanjem podrške udrugama jeste da se i kroz njihov rad što više građana upozna s potrošačkim pravima i obvezama te da u skladu sa svojim kadrovskim mogućnostima pružaju pomoć potrošačima u slučaju kada su im potrošačka prava povrijeđena.

– Ovaj partnerski odnos resornoga Ministarstva i udruga potrošaća bit će temelj za unapređivanje i bolju suradnju u budućnosti jer uvijek ima pomaka i prostora za pomake – kazao je ministar Vujanović.

Predsjednik Udruge za unapređenje kvaliteta življenja FUTURA Mostar Marin Bago zahvalio je ministru Vujanoviću i resorsnom Ministarstvu na podršći kazavši kako se ta pomoć pruža već godinama.

– Ta pomoć nije velika, ali je dovoljna da udruge nastave postojati, dok se za veće projekte moramo sami izboriti – kazao je Bago.

Kada je u pitanju zaštita potrošača, Bago se osvrnuo na usluge, ukazavši na nepostojanje sustava kontrole kvalitete i kontrole usluga u našoj zemlji, a što bi se, kako je kazao što prije moralo riješiti.

Inače, iako je od donošenja Zakona o zaštiti potrošača BiH iz 2006. godine učinjen određeni napredak u ovoj oblasti kontinuirana je obveza za unapređenje postojećeg sustava zaštite potrošača, kako bi on vremenom postao kompatibilan onome u EU.

U tom pogledu se i dalje treba fokusirati na harmonizaciju pravnih propisa BiH s komunitarnim pravom, jačanje institucionalnih kapaciteta, jačanje sustava nadzora nad tržištem, bolju informiranost i upoznavanje javnosti o potrošačkim pravima, te jačanje udruga za zaštitu potrošača.

Back To Top