skip to Main Content
Autocesta Bijaca

 

Uskoro počinje gradnja novih 5,8 kilometara autoputa na koridoru 5-C, na relaciji Klopče – Donja Gračanica kod Zenice.

Ugovor o izgradnji dionice Klopče – Pečuj (Donja Gračanica) juče su u Sarajevu potpisali  Jasmin Bučo,  v.d. direktora JP Autoceste d.o.o. Mostar kao investitor, Hamed Ramić, direktor Euro-asfalta d.o.o. Sarajevo uime konzorcija, Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH u svojstvu supotpisnika i uime izvođača radova Josip Kuzmanić, direktor regije Strabag AG, Austrija.

Vrijednost ugovora je 107.879.289,94 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finasijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Radovi bi trebali biti okončani dvije i po godine nakon  početka.

Hamed Ramić direktor Euro-asfalta Sarajevo uime konzorcija je kazao da se radi o  veoma zahtjevnoj dionici zato što se nalazi na klizištu. Dužina trase je 5,8 kilometara na kojoj se nalaze četiri vijadukta ukupne dužine 1.040 metara i jedan most preko rijeke Bosne u dužini 250 metara, te dva tunela ukupne dužine 1.650 metara.

– Po našem dinamičkom planu na ovom projektu će biti angažovano oko 700 radnika i oko stotinu inžinjera. Posla će biti za  cijeli građevinski sektor i prateće industrije. Rok za izgradnju ove dionice je 30 mjeseci i mi ćemo to završiti u zadatom roku, kao i sve dosad – istakao je Ramić.

Federalni ministra prometa i komunikacija Denis Lasić je kazao da je potpisivanje današnjeg ugovora rezultata napornog rada Vlade Federacije BiH proteklih mjeseci kada je bilo potrebno donijeti niz odluka koje bi omogućile da se pravaziđu prepreke koje su blokirale realizaciju ove dionice.

– Prvo je bio dogovoren kredit sa EBRD-om u iznosu od 36 miliona eura kojim  je konačno zatvorena finansijska konstrukcija. Predviđeno je osiguranje sredstva ukoliko u zadanom roku ne bude postignuta efektivnost kredita što je dokaz da imamo kapacitet i snagu da odgovorno podržimo veliki međunarodni projekt kakav je koridor 5-C bez obzira na prepreke sa kojima se suočavamo – kazao je Lasić.

Početkom radova na ovoj dionici, kako je istaknuto, bit će otvoreno prvo gradilište na koridoru 5-C za novi investicioni ciklus vrijedan 892 miliona eura. Bučo je kazao da je definisano novih 13 projekata na Koridoru 5-C, te da se nastavljaju radovi ‘punom parom’ od polovine maja.

Po njegovim riječima, u  zeničkoj regiji ukupno je predviđeno šest projekata. Već se izvode radovi na poddionici Drivuša – Klopče vrijednoj 33 miliona eura. Klopče – Pečuj je danas potpisan, dok je priprema za izgradnju Pečuj-Vraca vrijedna 50 miliona eura u završnoj fazi. Potpis tog ugovora očekuje se do kraja godine.

Ove sedmice završava se misija EIB-a za 76 miliona eura vrijedan projekt tunela Zenica. Preostale dvije dionice finansirat će OFID u iznosu od 49 miliona eura i KFAED u iznosu od 36 miliona eura. Bučo je dodao da su za  zeničku regiju aplicirali i za grant u iznosu od 19 miliona eura.

Na jugu su spremna četiri projekta, što znači novih 30 kilometara od Međugorja do Mostara juga.

– Sada kada je usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o eksproprijaciji, očekujemo da dva projekta vrijedna 100 miliona eura na dionici Počitelj – Međugorje, uključujući most Počitelj, budu potpisana u julu ove godine. Priprema za narednu dionicu Buna – Počitelj, vrijednu 30 miliona eura, je u završnoj fazi, a dodjela ugovora se očekuje do kraja ove godine.  Preostalih 160 miliona eura za dvije dionice između Mostara i Bune očekujemo odmah nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se okončati višegodišnji spor oko pozicije trase autoceste na području Blagaja – dodao je Bučo.

Također, pokrenuta je priprema tri projekta od Ovčara do Salakovca, koji uključuju izgradnju tunela Prenj, koji je najveći izazov u ovom investicionom ciklusu. Model izgradnje je zamišljen tako da se privuku izvori finasiranja koji do sada na projektu nisu bili angažirani, a to su sredstva exim banaka. Javni poziv za realizaciju ovih projekata će biti objavljen nakon usvajanja amandmana na prostorni plan kojim će se izvršiti izmjena trase.

U ovom ciklusu završava se i dionica Svilaj – Odžak za koju je osiguran grant u iznosu od 17,4 miliona eura.

Bučo je naveo da se nova uprava suočila sa izazovom finansijske stabilizacije preduzeća kao nositelja izgradnje autocesta i brzih cesta u Federaciji BiH.

– Zatekli smo 173 miliona KM kratkoročnih obaveza koje smo pokrili kvalitetnim izvorima EBRD-a u iznosu od 80 miliona KM i razvojne banke u iznosu od 38 miliona KM. Preostali iznos je zatvoren finansijskim aranžmanima sa komercijalnim bankama tako da sada imamo stabilnu finansijsku situaciju koja nam omogućava da nastavimo s eksproprijacijom odnosno s pripremom novih projekata – dodao je Bučo.

Naglasio je da neće doći do poskupljenja cestarina u narednom periodu. Teret PDV-a koji je uveden u aprilu 2015. godine neće se prenositi na građane kroz povećanje cestarine, već se finansira uštedama ostvarenim reorganizacijom poslovanja.

 

 

Izvor:FENA

Back To Top