skip to Main Content

Parlament Bih 620×330

 

Poslanik Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) BiH u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Predrag Kožul kazao je juče da je pitanje povećanja akciza od 0,15 KM na gorivo pitanje dalje izgradnje autocesta.

Pojasnio je da se radi se o daljnjim mogućnostima kreditnih aranžmana Javnog preduzeća Autoceste, ali i pitanju modernizacije i drugih magistralnih i regionalnih cesta te je iznio mišljenje da je to manje zlo od sadašnjeg stanja infrastrukture u BiH.

Predsjedavajući Kluba poslanika Saveza za bolju budućnost (SBB) BiH Mirsad Đonlagić također je mišljenja da je potrebno usvojiti povećanje akciza jer je to važno za intenziviranje izgradnje koridora  5-C, dodajući da je to važan preduvjet da bi se dobila sredstva od međunarodnih institucija za izgradnju tog koridora.

Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) BiH Saša Magazinović je iznio mišljenje da za nastavak izgradnje autoputa nije potrebno povećati akcize, tvrdeći da je novce za tu namjenu osigurao prethodni saziv vlade, izražavajući bojazan da bi sredstva mogla biti utrošena u druge namjene.

Za poslanika PDP-NDP-a Momčila Novakovića povećanje akciza nije sporno ako idu u paketu s uvođenjem plavog dizela što i predstavnici Saveza za promjene stalno ponavljaju, a sve to kako se dodatno ne bi opteretila bh. privreda.

Dopredsjedavajuća Doma Borjana Krišto (HDZ) kaže da je akcize potrebno usaglasiti s akcizama u regionu, a postojala je i obaveza i iz Pisma namjere s Međunarodnim monetarnim fondom (MMF) poštujući prometnu strategiju.

– Nažalost, nije prihvaćeno da se ova zakonska rješenja razmatraju po hitnom postupku pa nam se sad procedura odugovlači jer smo imali obavezu da to usvojimo i objavimo do devetog mjeseca, ali u konačnici parlament donosi odluke – naglasila je Krišto.

Dopredsjedavajući Doma Šefik Džaferović (Stranka demokratske akcije – SDA) podvlači da je ove zakone Vijeće ministara donijelo jednoglasno zbog čega će ih i u parlamentu podržati poslanici SDA, a i za njega je šteta što nije usvojena hitna procedura i što se danas neće biti u poziciji da se usvoje ovi zakoni.

Ipak izrazio je uvjerenje da će zakoni dobiti podršku u skraćenoj proceduri jer su oni u interesu ekonomskog razvoja države prije svega izgradnje infrastrukture, a upravo to je razlog da se ovi zakoni politiziraju.

Pojasnio je da će ovim sredstvima biti finansirane izgradnja dionica autoputa za koje ne postoji interes stranih ulagača i konfesionara te država tu treba reagirati.

– Pokazalo se da dosadašnja smanjenja cijena goriva nisu doprinijela pojeftinjenju artikala opće upotrebe te ni ovo povećanje neće uticati na cijene, ali će omogućiti BiH da aplicira kod međunarodnih finansijskih institucija za kredite za izgradnju ovih dionica autoputa – zaključio je Džaferović.

Back To Top