skip to Main Content

„Neskafenisanje” U Beogradskom Kafiću – Prezentacija Istraživanja

Mladi u Srbiji, provode približno isti udio slobodnog vremena, četvrtinu dana, u online komunikaciji sa prijateljima i u ispijanju kafe ili odlasku na užinu sa društvom! Takođe, više od polovine mladih osoba u Srbiji ima dva ili tri prijatelja za koja bi „dao ruku“, 68 odsto njih bi odabralo prijateljstvo ispred ljubavi, a isti procenat vjeruje da preko Interneta može da se pronađe ljubav. Zarad odlaska na kafu sa prijateljima, čak 92 odsto srbijanske mladeži bi se odreklo Facebook-a. A, trećina takvih ponekad kucka poruke na telefonu dok pije kafu sa prijateljima.

Ovo su sve zaključci Istraživanja pod nazivom „Friendship module“, izrađenog u novembru 2016. godine za potrebe kompanije Nestlé, koje je sprovela marketinška firma GfK na uzorku od 400 učesnika uzrasta od 15 do 25 godina, na nivou cijele Srbije i uzorku koji je činio podjednak procenat muške i ženske populacije. Povod za ovakvo istraživanje je bila nova kampanja Neskafe 3u1 pod nazivom “Pravi prijatelji”. Za portal Privredne štampe izdvajamo ono iz ovog istraživanja što nam se učinilo interesantnim i eventualno uporedivim sa ponašanjem omladine u BiH.

Dakle, istraživanje je pokazalo i da mladi u svijet kafe ulaze sa otprilike 16 godina, kada počinju da ispijaju svoje prve šoljice kafe, kao i da mladi vole instant kafe. E na ovo se nadovezuje apsolutno reklamerska tvrdnja da se prije svega opredjeljuju za Nescafé, za koju se zbog toga može zaključiti da je na neki način i važan faktor socijalizacije. Zanimljivo je da je 23 odsto mladih upoznalo bar jednu ljubav preko Interneta, a istraživanje pokazuje da je čak 94 odsto mladih aktivno na nekoj od društvenih mreža ili koristi aplikacije za komunikaciju, a da na Facebook-u profil ima čak 93 odsto njih. Takođe, 42 odsto ispitanika, većinom ženskog pola, nikad nije poslalo zahtjev za Facebook prijateljstvo nekome koga lično ne poznaje, dok je 15 odsto ispitanika, uglavnom muških, dodalo nepoznatu osobu na društvenoj mreži i to više od 25 puta.

Postavlja se najzad pitanje – koliko su tradicionalno shvaćena prijateljstva zaista jaka? Ukoliko se uzme u obzir da bi se čak 92 odsto ispitanika odreklo Facebook naloga zarad ispijanja kafe sa prijateljima, jesu. Međutim, da li bi takav zaključak važio da je istraživanje naručio i sproveo recimo Facebook? Pretpostavljamo da ne bi!

(Iz Beograda: Đorđe Popović)

(Potpis za fotku) „Neskafenisanje” u beogradskom kafiću – Prezentacija istraživanja

Back To Top