Izgradnja menadžmenta, praćenje razvoja industrije i izlazak iz okvira lokalnog tržišta, ključni su faktori povećanja vrijednosti preduzeća, smatra partner u savjetničkoj firmi Ascendant Capital Advisors Kemal Sikirić.
On je juče na semiranu u Vanjskotrgovinskoj komori BiH u Sarajevu, o temi ”Kako povećati vrijednosti preduzeća”, istakao da je izgradnja menadžmenta temeljni faktor, jer se mnoge firme oslanjaju na jednog čovjeka koji je vlasnik i osnivač.
– Dugoročno, razvoj takve firme ima svoje limite – naveo je Sikirić.
Osim toga, dodao je da je bitno provesti još nekoliko stvari koje su znatno lakše, a to je fokusirati se na rad unutar firme, na profitabilnost i na prihode.
Značaj efikasnog menadžmenta istakao je i principal menadžer Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) Zihnija Hasović.
– Edukacija konsultananta i menadžera, odnosno podizanje njihovih kapaciteta znači unapređenje poslovanja preduzeća – naglasio je Hasović.
Istakao je da se na terenu susreće s poduzetnicima koji govore o traženju strateških partnera u pokušaju da internacionaliziraju biznis.
Pojasnio je da je semiran u Sarajevu organiziran u saradnji s Vanjskotrogovinskom komorom (VTK) BiH u okviru Programa podrške konkurentnosti malih i srednjih preduzeća, koji finansira EU, a implementira EBRD.
Uime Instituta za edukaciju VTKBiH Elma Kovačević-Bajtal kazala je da da bi svako preduzeće trebalo kontinuirano raditi na povećanju vrijednosti na taj način što će odrediti zadatke i voditi računa na koji način donosi odluke.
Kazala je da svako preduzeće treba imati način i da alternativno posluje, a da je za takvu organizraciju potreban stručan kadar.
Mišljenja je da tome mogu doprinijeti semirari kao što je edukacija ”Kako povećati vrijednosti preduzeća”.
Izvor:FENA