Sve manje stanovnika glavnog grada Austrije je u posjedu automobila, pokazala je aktuelna statistikaza 2015. godinu. Na 1.000 stanovnika u Beču dolazi 372 automobila, uključujući i vozila registrovana na firme, preduzeća i javnu upravu.
Pješke, biciklom i javnim prevozom Bečlije obave 73% svojih kretanja. Cilj do 2025: 80%.
Automobili sve više gube na značaju – 73 odsto svih kretanja Bečlije pređu pješke, biciklom ili javnim prevozom. Uprkos vidljivom napretku, Beč smatra da je put do ispunjavanja klimatskih ciljeva dug. Grad Beč je, naime, u sklopu svoje „Smart City strategije“ zacrtao sebi cilj da do 2025. godine udio neautobobilskog saobraćaja u gradu bude 80 odsto.
Pariskim klimatskim sporazumom predviđeno je da se do 2050. godine fosilna goriva izbace iz upotrebe u saobraćaju. S obzirom da je Beč grad koji raste, potrebno je još više ulagati u izgradnju pješačkih i biciklističkih staza i proširenje linija javnog prevoza. A upravo je javni prevoz sa godišnjim kartama od 365 eura, ili jednim eurom po danu za sva javna prevozna sredstva, najpopularniji način kretanja u Beču.
Iz Austrijskog automoto kluba „Verkehrs club Österreich“ ističu da više pažnje treba posvetiti stazama za kretaje pješaka i brzim biciklističkim stazama u kombinaciji sa električnim biciklima.
Najveći izazov u oblasti saobraćaja sada je za Beč smanjenje robnog transportnog saobraćaja u gradu koji se prema Bijeloj knjizi EU do 2030. godine treba odvijati bez emisija ugljen dioksida. Popularna rješenja u ovoj oblasti su teretna bicikla i električni kamioni.
(Izvor: EUROCOMM-PR Sarajevo)