skip to Main Content

Vlada Federacije BiH utvrdila je juče Prijedlog zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji BiH kojim su nastavlјene aktivnosti na ispunjenju obaveza iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropske zajednice i njenih država članica i Bosne i Hercegovine i dalјe usaglašavanje sa zakonodavstvom EU. Predložena zakonska rješenja treba da otklone neusklađenost postojećeg propisa u oblasti računovodstva i revizije sa odgovarajućom regulativom Evropske unije.

Nova zakonska rješenja treba da omoguće permanentno unapređenje sistema korporativnog finansijskog izvještavanja u Federaciji BiH, što će imati pozitivan utjecaj na sve privredne subjekte, državne organe i institucije, kao i na strane i domaće investitore.

Zakon treba da doprinese boljoj procjeni budućih performansi preduzeća, omogućavajući investitorima da donose dobre investicijske odluke, kao i da smanji rizik od finansijskih kriza i njihovog negativnog utjecaja na ekonomiju.

Razlozi za njegovo donošenje sadržani su i u potrebi unaprjeđivanja revizije i računovodstva, kao jedan od ciljeva Ekonomske politike Federacije BiH.

Ovaj zakon uređuje oblast računovodstva i revizije, organizaciju i funkcioniranje sistema knjigovodstva i računovodstva, pripremu i prezentiranje finansijskih izvještaja, reviziju finansijskih izvještaja, organizaciju i rad Revizorske komore Federacije Bosne i Hercegovine, nadzor nad kvalitetom rada društava za reviziju i ovlaštenih revizora, javni nadzor, praćenje, otkrivanje i prijavljivanje krivičnih djela u vezi s pranjem novca i finansiranjem terorističkih aktivnosti, stjecanje zvanja, kvalificiranje i licenciranje u računovodstvenoj i revizorskoj profesiji.

Unaprjeđenje kvaliteta finansijskog izvještavanja bit će postignuto prilagođavanjem računovodstvenih pravila ekonomskoj snazi i veličini pravnih lica.

Uvedena je i definicija subjekata od javnog interesa te su, u skladu s tim, jasno definirane njihove odgovornosti.

Primjenom novih kriterija za razvrstavanje pravnih lica, računovodstvena pravila koja primjenjuju pravna lica prilikom sastavljanja finansijskih izvještaja utvrđena su na način da velika pravna lica i javna preduzeća i dalјe obavezno primjenjuju pune Međunarodne standarde finansijskog izvještavanja MRS/MSFI, koji su u Federaciji BiH u primjeni od 2010. godine. Mala i srednja pravna lica mogu primjenjivati skraćenu, odnosno pojednostavljenu verziju MSFI – Međunarodni standard finansijskog izvještavanja za mala i srednja pravna lica MSFI za MSP.

Najvažnija prednost primjene MSFI za MSP jeste činjenica da se radi o standardima koji su prepoznatljivi na širokom prostoru, da su zasnovani na istom okviru na kome su zasnovani puni MRS/MSFI, a koji su do sada u Federaciji BiH koristila srednja pravna lica, a što će umnogome olakšati finansijsko izvještavanje i edukaciju lica potrebnu za njihovu primjenu.

Definiranje mikro pravnih lica kao posebne kategorije pravnih lica u zakonu, bilo je neophodno jer se u zemlјama EU velika pažnja posvećuje upravo mikro entitetima.

Značajna novina je i uvođenje načela finansijskog izvještavanja u skladu s Direktivom EU, pa se Zakonom ukida obaveza sačinjavanja i prezentiranja periodičnih (polugodišnjih) finansijskih izvještaja s ciljem smanjenja obaveza, kao i troškova privrednim društvima koji se odnose na njihovu predaju. Također, podaci iz finansijskih izvještaja svih obveznika će biti javno dostupni.

Novina je i uspostava Registra pravnih lica i poduzetnika za pružanje knjigovodstvenih i računovodstvenih usluga, kao i Registra kvalificiranih lica.

Predloženim zakonom propisana je obaveza profesionalnog tijela, definiranog ovim zakonom, da Vladi Federacije BiH podnosi izvještaj o radu i stanju u oblasti računovodstva i revizije. Profesionalno tijelo je dužno da donese i provodi propise kojima se uređuju uslovi, način i naknade za stjecanje zvanja u računovodstvenoj i revizorskoj profesiji, kvalificiranje i profesionalni razvoj računovođa i ovlaštenih revizora, kontinuirana edukacija, kontrola kvaliteta rada njegovih članova, te izdavanje certifikata za sva zvanja u profesiji, kao i licenci za zvanja u oblasti računovodstva.

Zakonom se uvodi obavezan broj zaposlenih u društvima za reviziju u skladu s veličinom i značajem njihovih klijenata. Povećanjem broja zaposlenih licenciranih ovlaštenih revizora u skladu s brojem klijenata bio bi povećan kvalitet samog procesa revizije. Također su pooštreni i uslovi za dobijanje licence ovlaštenog revizora.

Značajnu novinu u ovom propisu predstavlja kontrola kvaliteta rada revizora koju će vršiti Revizorska komora, odnosno licencirani ovlašteni revizor zaposlen u Komori.

S ciljem zaštite javnog interesa, posebne odredbe se odnose na jasnije definiranje funkcija Odbora za javni nadzor nad obavlјanjem revizije, koji će, zajedno s Ministarstvom, učestvovati u aktivnostima vezanim za nadzor nad radom Komore, društava za reviziju i revizora.

Krajnji cilј predloženih reformi je podizanje nivoa kvaliteta finansijskog izvještavanja i revizije u Federaciji BiH i usklađivanje s najbolјom međunarodnom praksom u ovoj oblasti, kroz unaprjeđenje sistema obavlјanja revizije, što je jedan od preduslova za privlačenje potencijalnih domaćih i stranih investitora.

Pri izradi ovog zakona provedene su brojne konsultacije s pravnim licima koja su zainteresovana za ovu problematiku. Radni tekst je dostavljen na konsultacije Svjetskoj banci, Savezu računovođa, revizora i finansijskih radnika Federacije BiH, Revizorskoj komori Federacije BiH i Odboru za javni nadzor. Održan je i okrugli stol u Federalnom ministarstvu finansija na kom su učestvovali predstavnici ovih tijela koji su potom dostavili značajne sugestije i time se aktivno uključili i dali doprinos u njegovoj izradi.

Oba doma Parlamenta Federacije BiH usvojila su nacrt zakona i donijeli zaključke o otvaranju javne rasprave u trajanju od 90 dana koja je završena 22.3.2017. godine.

 

Back To Top