skip to Main Content

Vlada Federacije BiH je, nasjednici u Sarajevu, utvrdila Prijedlog zakona o registru finansijskih izvještaja kojim se uređuju uspostava, sadržaj i vođenje Registra finansijskih izvještaja i zaštita i čuvanje dokumentacije i podataka iz Registra.

Registar je centralni izvor informacija o uspješnosti poslovanja i finansijskom položaju pravnih lica u Federaciji Bosne i Hercegovine, obveznika predaje finansijskih izvještaja Finansijsko-informatičkoj agenciji (FIA) koja ga uspostavlja i vodi.

FIA je ovlaštena da prikuplja, evidentira, obrađuje, arhivira i javno objavljuje finansijske izvještaje i podatke iz ovih izvještaja u skladu s propisom o računovodstvu i reviziji, ustupa pravo na korištenje podataka iz tih izvještaja, kao i da upravlja bazama podataka i osigura zaštitu baza podataka i dokumenata koji su arhivirani.

Odgovorna je također za obradu podataka i vjerodostojnost primljenih podataka i dokumenata koji se evidentiraju u Registru, kao i za ustupanje prava na korištenje i javnu objavu podataka. FIA je dužna da čuva finansijske izvještaje, godišnji izvještaj o poslovanju, izvještaj revizora o reviziji finansijskih izvještaja, elektronske zapise i drugu dokumentaciju deset godina od dana njihovog prijema.

Korisnici podataka iz Registra su federalni, kantonalni i organi jedinica lokalne samouprave, statistika, poslovne banke, porezna uprava, berze, privredne komore, regulatori na finansijskom tržištu, pravna i fizička lica i drugi korisnici, u skladu sa zakonom.

U obrazloženju zakona je navedeno da se, u okviru ispunjenja obaveza preuzetih Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica i Bosne i Hercegovine, nastavlja provođenje reforme u oblasti računovodstva i revizije i daljnje usaglašavanje sa zakonodavstvom EU.

Obaveza uspostave Registra finansijskih izvještaja, utvrđena je odredbama Zakona o Finansijsko-informatičkoj agenciji. Kao jedinstveno čvorište potpunih, ažurnih i pravovremenih informacija o privrednim subjektima registar doprinosi stvaranju sigurnijeg i povoljnijeg poslovnog ambijenta, smanjenju stepena sistematskog rizika u realnom sektoru i finansijskom sistemu, poboljšanju informisanosti i sigurnosti investitora, povećanju konkurentnosti domaće privrede i poticanju priliva inostranih investicija.

Objedinjenost ovakvih informacija je od posebne koristi i državnim organima i institucijama za potrebe statističkog praćenja kretanja u privredi, analizu i dijagnostiku makroekonomskih kretanja u zemlјi, kao i donošenje odluka iz oblasti ekonomske, monetarne i fiskalne politike.

Dostupnost informacija iz registra doprinosi bolјoj procjeni budućih performansi preduzeća, omogućavajući investitorima da donose dobre investicione odluke, kao i smanjenju rizika od finansijskih kriza i njihovog negativnog utjecaja na ekonomiju.

Pobolјšava se i transparentnost finansijskog izvještavanja, jer se na internet stranici FIA-e, pored potpunih i računski tačnih finansijskih izvještaja, javno objavljuju i informacije o nepotpunim i računski netačnim finansijskim izvještajima pravnih lica koji nisu otklonili utvrđene nedostatke.

Krajnji cilј donošenja zakona je da, zajedno s propisom iz oblasti računovodstva i revizije, budu stvorene pravne pretpostavke za podizanje nivoa kvaliteta finansijskog izvještavanja u Federaciji BiH i izvršeno usklađivanje s najbolјom međunarodnom praksom u ovoj oblasti.

 

Back To Top