Dobre prakse uvijek treba usvajati, a jedna od njih dolazi iz Beča. Naime, u ovoj Austrijskoj prijestolnici pod motom “Vozi se fer” danas je u svim vozilima javnog saobraćaja počela jesenja kampanja za više obzirnosti među putnicima. Danas je riješena i zagonetka u vezi plakata kojima je posljednje dvije sedmice dvosmislenim sloganima najavljivana ova kampanja. Grad Beč i komunalno preduzeće za javni prevoz “Wiener Linien” kroz ovu kampanju pozivaju na pridržavanje kućnog reda i više obzirnosti prema ostalim putnicima.
Bečki tramvaj, metro i autobus svakodnevno prevezu 2,5 miliona putnika, pa je za ugodnu vožnju potrebno više obazrivosti. Anketa provedena među korisnicima gradskog prevoza pokazala je šta najviše smeta putnicima. Najviše ispitanih odgovorilo je da ih ometa glasno telefoniranje (83%), konzumiranje jela jakih mirisa (76%) i konzumiranje alkohola (75%). Na listi najiritantnijih postupaka su i ostavljanje otpadaka i uvođenje pasa bez brnjice u javni prevoz.
Iako se većina putnika ponaša uzorno, individualci često svojim ponašanjem narušavaju red. U Beču se 3.300 vozača, 200 revizora i preko 300 nadzornika na stanicama metroa.
(EUROCOMM-PR Sarajevo)