Piše: Momir STEFANOVIĆ, dipl. oec.
Dva su osnovna oblika „prodaje firme“: prenos vlasništva (prodaja dionica ili udjela) i prodaja „biznisa.Vlasnik firme (u prvon slučaju) odnosno menadžment firme (u drugom slučaju) na prodaju se odlučuju iz različitih razloga. Nekad su to otvoreni, transparentni razlozi, a nekad se to čini i iz skrivenih pobuda. I za prodavca i za kupca je od interesa da se prilikom prodaje firme prezentiraju što potpuniji podaci o njenom stanju, odnosno da se omogući što potpuniji uvid u njen sadašnji položaj i perspektivu njenog poslovanja. To se čini putem tzv. due dilligense-a ili “dubinskog“ snimanja. Ovaj postupak se provodi interdisciplinarno (komercijalni, finansijski i pravni tretman) sa ciljem što boljeg uvida u razne aspekte poslovanja firme prije njene prodaje. U pripremi prodaje firme nezaobilazan korak je procjena njene vrijednosti, za koju postoje različiti metodi. Prodaja u jednom ili drugom obliku, takođe, ima i svoj računovodstveni i porezni aspekt. U pogledu oporezivanja prodaje udjela porezom na dohodak postoje određene dileme
…Opširnije čitajte u broju 1409