-Izgradnja tunela Hranjen kao dijela buduće dionice Goražde – Sarajevo uopšte nije upitna i ona će započeti u ovoj godini – izjavio je premijer Federacije BiH Fadil Novalić prilikom boravka u Goraždu, te ponovio da je novac obezbijeđen i da samoj izgradnji predstoji okončanje neophodnih procedura.
Prema riječima Novalića, putna komunikacija Goražde – Sarajevo je strateško opredjeljenje Vlade FBiH, kao i oba doma federalnog parlamenta, što je potvrđeno i u ovogodišnjem Budžetu koji je, kao i njegovo izvršenje, zakonska kategorija.
– Predstoji nam još da Skupština BH Telecoma, iz čije dobiti će biti finansirana prva faza izgradnje tunela, donese odluku i da novac bude transferiran, a Skupština je zakazana u narednih desetak dana – rekao je premijer Novalić i dodao da uporedo s tim traje tenderska procedura za izbor izvođača radova.
– Otvorena je tenderska dokumentacija, imamo nekih problema zbog žalbe jedne rudničke kompanije, ali to je sve tehnika. Novac i procedure su obezbijeđeni. Znači, bit će, ako ne u augustu, onda u septembru, zavisi od žalbenog postupka koji je korektiv javnih nabavki. Novac će svakako biti prije okončanja tenderske procedure – tvrdi premijer Federacije BiH.
Naglašava da sredstva nisu uopće upitna, uprkos tome što je jedna sjednica Skupštine BH Telecoma odgođena.
– Odgođena je upravo iz razloga što nije bilo uvršteno ovo pitanje koje mi smatramo glavnim. Na dnevnom redu je bilo operativno poslovanje Telecoma koje je standardno, a mi smo rekli da nas pored toga zanima ovo ekskluzivno pitanje koje je pomak u pristupu i tretmanu BPK Goražde. Mi želimo što prije krenuti sa izgradnjom tunela – kazao je premijer Novalić.
Tender za izbor izvođača radova JP Autoceste FBiH raspisalo je u aprilu. Rok za izgradnju 5,8 km dugog tunela Hranjen je 36 mjeseci, a vrijednost radova iznosi 70 miliona KM. Tender, koji je u toku, odnosi se na prvu fazu izgradnje, a to je proboj tunela i postavljanje podgrade, što predstavlja najznačajniji i najzahtjevniji dio prilikom izgradnje ovakvog objekta.
Vrijednost radova u drugoj fazi iznosi 120 miliona KM, a sredstva će biti naknadno obezbijeđena.
Izgradnjom moderne saobraćajnice će cestovna udaljenost između Goražda i Sarajeva sa 95,6 biti smanjena na 56 kilometara.