Federalni premijer Fadil Novalić ocijenio je da je jedan od uzroka zastoja u gradnji autoputa činjenica da na državnom nivou još nije usvojeno povećanje akciza na gorivo kojima bi bio omogućen potencijal od 900 miliona eura za izgradnju saobraćajne infrastrukture.
Nova akciza, kako je kazao, otvara nove mogućnosti za kreditna zaduženja, a time i ubrzanje izgradnje koridora 5-C što bi osim na ekonomski rast, povoljno uticalo i na povećanje broja zaposlenih i plasman domaće robe.
Novalić je kazao da je dosadašnja vrijednost izgrađenih dionica autoceste 700 miliona eura, napominjući da spomenuta akciza otvara mogućnost za gradnju novih kilometara u vrijednosti 900 miliona eura, kao i brze ceste kroz središnju Bosnu.
Provedene analize, po njegovim riječima, pokazuju da je postojeći model s akcizama iscrpljen do 2019. godine.
– Sveukupni ostatak ceste još košta milijardu i 250 miliona eura i on neće moći ići po postojećem modelu. Tu ćemo očigledno morati tražiti neke koncesione, Bot aranžmane i druge modele finansiranja kod izgradnje saobraćajne infrastukture – dodao je Novalić.
Podsjetio je da je Ustavni sud oborio zakon o eksproprijaciji, te dodao da su ispravili nedostatke, te ga vratili na oba doma Parlamenta.
– Ovi problemi nam stoje na putu za bržu gradnju autoceste, iako smo tehnički spremni za gradnju oko Mostara i Zenice – kazao je Novalić dodajući da očekuje da će biti riješeni.
O ubrzanju izgradnje autoceste na koridoru 5-C i brze ceste kroz Lašvansku dolinu razgovarano je danas na sastanku koji je predsjednik Federacije BiH Marinko Čavara održao s premijerom Fadilom Novalićem, zamjenicom premijera i federalnom ministricom financija Jelkom Milićević, federalnim ministrom prostornog uređenja Josipom Martićem, federalnim ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem i direktorom JP “Autoceste FBiH” Jasminom Bučom.
Izvor:FENA