Kompanija Mastercard, tehnološki lider u globalnoj platnoj industriji, nastavlja sa širenjem svog poslovanja na dinamičnim tržištima Balkana i danas je otvorila predstavništvo u Bosni i Hercegovini kao dodatni simbol posvećenosti poboljanju lokalne poslovne klime.
Kompanija Mastercard posluje u Bosni i Hercegovini već godinama i tokom tog vremena radila je na unapređenju platne infrastrukture u zemlji i uvođenju inovativnih tehnologija kroz partnerstva sa lokalnim tržišnim igračima. Kako kaže Artur Turemka, generalni direktor za tržišta Balkana u kompaniji Mastercard, to će bit prioritet kompanije i u budućnosti.
„Sve balkanske zemlje traže nove opcije za rast i razvoj. Mastercard, kao tehnološka kompanija koja povezuje potrošače, finansijske institucije, trgovce, vlade i kompanije u više od 210 zemalja i teritorija širom svijeta, nalazi se u jedinstvenoj poziciji da iskoristi svoju stručnosti i mogućnosti za poboljšanje lokalnih uslova. Radujemo se jačanju postojećih partnerstava i novim uspešnim projektima kako bismo krajnjim korisnicima – korisnicima kartica – mogli pružiti jednostavna i sigurna rješenja i neprocjenjiva iskustva.“
Turemka je istakao da je razumijevanje lokalnih faktora i potreba tržišnih igrača neophodno za pružanje prilagođenih i relevantnih rješenja, što je i bio razlog zašto je kompanija Mastercard poručila studiju o sivoj ekonomiji od EY na osam tržišta Centralne i Južne Evrope, a među kojima je i BiH.
„Siva ekonomija je poguban faktor po privrede širom svijeta, ali taj problem može biti riješen korištenjem elektronskih plaćanja. Ova studija je pokazala da je nivo sive ekonomije u Bosni i Hercegovini iznosio 25,5% BDP-a 2014. godine, a u isto vrijeme, studija je ukazala na elektronsku uplatu plata i penzija, širu prihvatnu mrežu kod malih trgovaca i poreske podsticaje kao mjere koje bi destimulisale sivu ekonomiju“, rekao je Turemka i dodao da Mastercard već sarađuje sa vladama širom svijeta na efikasnoj primjeni sličnih mjera i da je ova kompanija posvećena tome da podijeli svoju stručnost sa lokalnim vlastima.
Amir Trokić, predstavnik kompanije Mastercard za tržišta Bosne i Hercegovine i Albanije, ukazao je na širok izbor u pogledu načina plaćanja koji je na raspolaganju potrošačima u zemlji, istakavši da Mastercard portfolio proizvoda uključuje spektar proizvoda koji mogu na najbolji način odgovoriti potrebama korisnika kartica, počev od debitnih i kreditnih, preko pripejd do biznis kartica, kako iz standardnog, tako i iz Premium portfolia. On je također rekao da je BiH izrazito debitno tržište, pošto je 83% svih kartica – debitno.
Trokić je istakao usaglašenost bosanskog tržišta sa regionalnim trendovima u pogledu upotrebe beskontaktne tehnologije: „Mastercard beskontaktna tehnologija je sigurna, brza i praktična platna opcija. Uveli smo beskontaktno plaćanje u zemlju 2014. godine i trenutno 11 banaka izdaje beskontaktne kartice koje čine skoro trećinu svih Mastercard kartica u zemlji. To su impresivni rezultati i oni naglašavaju spremnost ovdašnjih potrošača da usvoje nove tehnologije. Želeo bih da se zahvalim našim partnerima u bankama i trgovačkom sektoru na tome što su prepoznali da ova inovativna platna rešenja odgovaraju potrebama kupaca.“