skip to Main Content

Više od 500 učesnika, uglednih proizvođača, trgovaca, distributera, eminentnih domaćih i inostranih stručnjaka iz oblasti maloprodaje i marketinga, gostiju i novinara prisustvovalo je 4. FMCG Summitu u Sarajevu.

Govorilo se o trenutnom stanju u industriji robe široke potrošnje, o novim perspektivama, inovacijama i rješenjima koja nude bolje prodajne rezultate, kao i o razvojnim potencijalima koji mogu potaknuti snažniji rast i bolju optimizaciju troškova poslovanja. Kakva je budućnosti retaila, koje su to nove potrebe kupaca, zašto trebamo obratiti više pažnje na vrijednosti brenda, promocije, kako unaprijediti optimizaciju procesa i digitalizaciju, bile su samo neke od tema FMCG Summita.

– Bez investicije u znanje teško možemo napredovati, a FMCG Summit je najbolje mjesto gdje ta znanja možemo usvojiti. Zato uspjeh ovog događaja isključivo zavisi od vas, odnosno od novih znanja koja smo usvojili, ali i podijelili. Moram reći da sam izuzetno ponosan na ovaj događaj, koji se održava u cijeloj regiji, a čiji je koncept izašao iz Sarajeva – kazao je na otvaranju glavni i odgovorni urednik magazina InStore Rešid Muratović.

Key speaker Jean Jacques Vandenheede, viši analitičar maloprodajne industrije za AC Nielsen Europe iz Belgije otvorio je programski dio konferencije, a govorio je o temi „Velika promjena dolazi  – Prodaja jedan na jedan“. Naveo je prednosti digitalizacije u maloprodaji, te podatak da su se u SAD-u mnoge prodavnice hrane zatvorile u 2017. te da mali proizvođači imaju sve više opcija da dođu do kupaca direktno, na što se treb

Svjesni potencijala ruskog tržišta, te što to znači za domaće privrednike, organizatori Sarajevo FMCG Summita, marketing agencija Altermedia i magazin InStore, posvetili su posebnu pažnju ovoj temi. Kolika je njena važnost, kako za privredu BiH, tako i za Rusiju, pokazuje i učešće ambasadora BiH u Rusiji Mustafe Mujezinovića i atašea za privredu Ambasade Rusije u BiH  Ivana Janišina, koji su se obratili učesnicima samita.

– Naši odnosi sa Rusijom su jako dobri, ali nažalost naš trgovinski balans je pokriven sa svega 25 posto. Stoga, nešto moramo hitno uraditi u vezi tog pitanja, a ovaj samit je prvi korak ka tome. Želim se zahvaliti Ivanu Janišinu i Ambasadi Rusije što su se odazvali pozivu organizatora i samim tim podržali ovu inicijativu – rekao je Mujezinović.

Janšin je izrazio zadovoljstvo što je jedan od tema samita Rusija.

– Naše tržište je veliko i otvoreno za sve, a prije svega za bh. kvalitetne proizvode. Ovaj samit je izuzetno dobra ideja da zajedničkim snagama počnemo saradnju. Pozivam sve bh. proizvođače da dođu u Rusiju, da pronađu poslovne partnere i krenu sa poslom. Mi ćemo im u tome pomoći koliko god budemo mogli – kazao je Janišin.

Održan je i mini panel koji je vodio Damir Petrinić čiji je zaključak da BiH ima odlične uvjete od strane Rusije za plasman svojih proizvoda.

Maloprodajni futurolog iz Velike Britanije Matthew Brown pokazao je kako se svjetski trgovci i FMCG industrija prilagođavaju novim trendovima i inoviraju svoje usluge. Maloprodaja se veoma brzo mijenja i tehnologija nudi kupcima nova rješenja koja su osobnija nego ikad. Prodavnice postaju mjesta druženja, a ne samo mjesta gdje se obavlja kupovina i stoga se nude nove vrste rješenja koja mijenjaju koncept prikladan da odgovara našim promjenjivim očekivanjima kao kupaca.

Veliki pregled stanja i izazova FMCG-a u BiH i regionu, bio je naziv panela na kojem su sudjelovala najveća imena FMCG industrije u BiH i regionu – Damir  Šlosel (dm drogerie markt), Petar Ćorluka (Violeta), Ermin Šabanović (Henkel, Hrvatska), Edin Ibrahimović (Bingo Tuzla).  Naglasak diskusije je bio na izazovima poslovanja u BiH, širenja na inostrana tržišta, koje su najbolje međunarodne prakse i kamo treba FMCG u BiH da se razvija, gdje smo i kako dalje, da bi uspjeli iskoristiti sve promjene o kojima je bilo riječ na FMCG Summitu , saopćili su organizatori.

(Fena)

Back To Top