Direktor JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo izjavio je za Fenu da ove godine počinju s izgradnjom 30 km autoceste, a radi se o dionicama Počitelj – Međugorje, LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, Drivuša – Klopče, Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever.
– Ove godine počet ćemo s izgradnjom mosta Počitelj, koji će ujedno biti i najduži most na koridoru 5-C. Njegova dužina će biti 945 metara i maksimalna visina iznad tla 100 metara, s monolitnim stubovima, te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara – rekao je Bučo.
Dodao je da će u ovoj godini biti završene i aktivnosti na prijedlogu modela izgradnje brze ceste od Lašve do Travnika koja je na novoj osnovnoj evropskoj transportnoj mreži, a koja bi bila građena modelom koncesije.
Bučo je istakao da je izgradnja koridora 5-C vrlo zahtjevan i ekonomski opravdan projekt,te da imaju otvorena pitanja vezano za položaj trase, prostorni plan, ekspropijaciju, tehničke specifikacije itd.
– Neophodno je donijeti niz strateških odluka na entitetskom nivou koji će definisati način finansiranja infrastrukturnih transportnih projekata. Dosadašnji model finansiranja u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama pokazuje slabosti. Potrebno je unaprijediti postojeći model i osigurati kontinutet investicija – rekao je Bučo.
Precizirao je da u naredne četiri godine mora biti osigurano još 870 miliona eura da bi bilo završeno 70 posto koridora 5-C te da je povećanje akcize na gorivo neophodno ukoliko želimo nastaviti gradnju autocesta.
– Kada smo radili prve studije izvodljivosti 2004. vidjeli smo da je otprilike potrebno negdje oko 30 feninga po litru goriva da bismo završili kompletan autoput. U BiH trenutno akciza na gorivo iznosi 10 feninga i kada je ustanovljena nije bilo potrebe za povećanjem, budući da je kapacitet realizacije projekata bio nizak. Sada kada je taj kreditni kapacitet s 10 feninga iscrpljen naravno da moramo ići s povećanjem na 20 feninga, to je jedini način da bi bio održan nastavak izgradnje – naveo je Bučo.
Naglasio je da osim modela izgradnje zaduženjem kod finansijskih institucija nastoje da prvi put realizuju izgradnju i autoceste i brze ceste po modelu projektuj – finasiraj – izgradi – vrati naručiocu, a radi se o dionici autoceste Konjic – Mostar sjever za koju trenutno vrše analize položaja trase uz prijedlog njenog skraćenja za 32 km u odnosu na postojeću cestu, čime bi bile ostvarene uštede od 300 miliona eura. (Fena)