U organizaciji kompanije MIBO komunikacije d.o.o., danas je u Sarajevu održana prezentacija naljepnice za elektronsku identifikaciju vozila.
Skup je namijenjen subjektima koji učestvuju u sigurnosti saobraćaja, indentifikaciji vozila u procesu tehničkog pregleda vozila, odnosno predstavnicima ministarstava saobraćaja i veza, ministarstava unutrašnjih poslova, policije, Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, udruženja i saveza za tehnički pregleda vozila, te obrazovnih institucija.
Osnovni cilj uvođenja elektronske identifikacije vozila su različite aplikacije kao potpuna automatizacija procesa tehničkog pregleda vozila, eleminacija subjektivnog faktora u ovom procesu i bolji nadzor vozila.
Sa naljepnicom koja se nalazi na vjetrobranu registrovana vozila se mogu jasno i bez sumnje identifikovati prilikom kupovine, prodaje, tehničkog pregleda i bilo koje druge kontrole vozila, bez obzira na to da li je neko promijenio broj šasije ili motora.
„Pametna naljepnica za vozila sadrži vlastiti identifikacijski broj i omogućava realizaciju bilo koje funkcije u saobraćaju kod koje je potrebno razlikovanje identiteta pojedinih vozila“, rečeno je na prezentaciji.
Naime, u saobraćaju svakodnevno učestvuju tehnički neispravna vozila i vozila bez registracije. Policijske kontrole zahtijevaju previše vremena i mogu dovesti do konfliktne situacije, a nepravilnosti se otkrivaju samo u slučaju nužde. Tehnički pregledi se provode u različitim razdobljima za različite dobi vozila. Sve ovo predstavlja dio kompleksnog područja sigurnosti ljudi u saobraćaju.
Sistem za elektronsku identifikaciju vozila obuhvata pasivni UHF sistem za elektronsku identifikaciju vozila i samoljepivu naljepnicu sa čipom.
Sa naljepnicom koja se nalazi na vjetrobranu registrovana vozila se mogu jasno i bez sumnje identifikovati prilikom kupovine, prodaje, tehničkog pregleda i bilo koje druge kontrole vozila, bez obzira na to da li je neko promijenio broj šasije ili motora.
Čipovi u naljepnicama (tzv. tagovima) sadrže transponder i memoriju u kojoj je pohranjen identifikacijski broj vozila. Čitanjem tog broja mogu se komunikacijom pod istim identifikacijskim brojem u centralnoj bazi podataka pregledati svi detaljni podaci o tom vozilu (serijski broj šasije, motora, ostali detaljni podaci o vozilu, datumi prethodnih tehničkih pregleda, podaci o vlasniku, valjano osiguranje vozila, itd).
Naljepnica se prilikom pokušaja odstranjivanja nepovratno oštećuje pa je skoro nemoguće sakriti identifikaciju vozila na kojem se naljepnica nalazi.
Elektronska identifikacija bazira se na identifikaciji putem radio frekvencije (RFID-Radio Frequency Identification), kojom se provjerava i potvrđuje identitet vozila, autentičnost podataka o vozilu i status da li se radi o odgovarajućem vozilu.
RFID tehnologija postala je globalno preferirana tehnologija za automatsku identifikaciju vozila, te se može koristiti u više različitih aplikacija.
Pored procesa tehničkog pregleda vozila, elektronska identifikacija se može koristiti i za nadzor saobraćajnih tokova, kontrolu graničnih prelaza, te kontrolu registracije.
(Poslovne novine)