MediaNet i Hrvatska udruga za odnose s javnošću su, u srijedu, organizirali prvi ovogodišnji Carpe Diem u hotelu Arcotel, u Zagrebu. Povodom dvadeset godina agencije MediaNet, suvlasnica i direktorica, Darja Kupinić Guščić održala je predavanje, a Carpe Diem zabilježio je visok odaziv učesnika.
„MediaNet je prva agencija u ovom dijelu Europe koja se prije 20 godina počela baviti analizom medijskog sadržaja. Danas govorimo o mjerenju učinaka komunikacije. Naglašavam potrebu propitivanja utjecaja komunikacije na poslovni rezultat tvrtke”, naglasila je Darja.
Odgovarajući na pitanja o globalnoj slici tržišta, te nastajanju i razvoju industrije praćenja medija i mjerenja učinaka komunikacije, Kupinić Guščić odgovarala je na pitanje o prihodima iz različitih usluga grupe te rekla kako media monitoring kao temeljna usluga pada, dok su najviše rasli prihodi od istraživanja u 2016. u odnosu na 2015. godinu, te je naglasila i da su rasli i prihodi od prevoditeljskih usluga.
MediaNet i Presscut dio su Newton Media grupe sa sjedištem u Pragu, vodeće grupacije u medijskom monitoringu i analizama na području srednje i jugoistočne Europe. Ove sestrinske tvrtke dio su grupacije sa 12 tvrtki u regiji jugo-istočne Europe koja servisira više od 1.360 korisnika. Osim članstva u AMEC-u društva u sastavu Newton grupe članovi su svjetskih udruženja kao što su FIBEP i ESOMAR. Darja je naglasila činjenicu da su trendovi obilježeni padom prihoda od usluga clippinga i razvojem novih usluga danas prisutni svugdje u svijetu, nadovezujući se na predavanja koja su se održala na konferenciji svjetskog udruženja medija monitoring agencija, FIBEP, u Washingtonu.
„Prije 20 godina na našim konferencijama pričalo se samo o clippingu, danas se niti jedno predavanje ne odnosi na clipping već na istraživanja i business inteligenciju, big data te društvene medije, a u tom se smjeru kreće i naša grupa i tvrtke MediaNet i Presscut. U poslednjih 10 godina u našoj se industriji dogodilo mnogo spajanja i akvizicija, a prisutni su i trendovi konvergencije i diversifikacije rizika, otvaranja novih poslova, nalaženja novih niša. Mega-korporacije nastaju na temelju vlasničkih i kapitalnih interesa.“ – ocjenjuje Darja pozivajući prisutne na konferenciju AMEC u Bangkoku u maju, te FIBEP 2017 koji se održava u oktobru u Berlinu.
Najavljena je i radionica u Osijeku koja se održava 21. aprila u suradnji sa Hrvatskom udrugom odnosa s javnošću – HUOJ, na kojoj će biti više govora o načinima mjerenja učinaka komunikacije. Načela iz Barcelone (Barcelona principles) nalažu onima koji se bave odnosima s javnošću da prate i mjere interaktivne online medije uz pomoć platformi i alata za praćenje i analitiku društvenih medija kao što to radi MediaNetov alat Metricom koji je temeljen na hrvatskom jezičnom modelu.
Jedan od velikih izazova o kojima je govorila Darja bio je pad cijena osnovnih usluga kojim se grupa bavila. „Dugo razmišljajući o padu cijena temeljnih usluga, moji partneri Jasmina Garaj Golubiček, Slobodan Hadžić i ja shvatili smo da se moramo okrenuti novim izazovima i uslugama, a jedan o tih izazova su istraživanja. Osim ad hoc istraživanja, odlučili smo raditi i vlastita istraživanja konzumacije medija čime smo svim analitičkim i clipping produktima dali dodanu vrijednost – doseg.“
Kupinić Guščić pokazala je fundamentalna pravila AMEC okvira (AMEC Framework) koji nas vodi kroz proces definiranja ciljeva i komunikacijskog plana, te pozvala sve prisutne i sve stručnjake odnosa s javnošću da se više educiraju putem ovih kanala jer su stvoreni iz potrebe da komunikacijski stručnjak pokaže učinak svog djelovanja na poslovne ciljeve tvrtke jer sama analiza medija i medijskog sadržaja, koja je dominirala industrijom 20 godina, više nije dovoljna.