Na poddionici Koridora 5C Klopče-Pečuj kod Zenice juče je svečano izvršeno probijanje prve cijevi tunela Ričice dužine 620 metara.
Probijanje tunela bio je prvi čin današnje manifestacije, a prisutnima se prvi obratio voditelj realizacije projekta Drago Franc koje je iznio detalje o načinu probijanja tunela i tehnologijama koje su korištene.
“Posebna pažnja je posvećena ulaznom portalu tunela, tako da su izgrađene dvije galerije zbog klizišta u naselju Klopče. Ugrađeno je blizu 19.000 kubika raznih vrsta betona i tone drugog materijala, a zahvale dugujemo lokalnom stanovništvu koje nas je trpjelo i morat će još neko vrijeme”, izjavio je Franc.
Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH, je izjavio da je ovo jedan od najzahtjevnijih projekata na Koridoru Vc.
“Ovo je jedan od najzahtjevnijih projekata na ovoj trasi, iako možemo slobodno kazati da je svaki metar najzahtjevniji, bilo da se radi o trasi, objektima ili mostovima. Izgradnjom ove trase, dokazali smo da možemo odgovoriti i na najzahtjevnije projekte i prepreke koje su stavljene pred nas“, izjavio je Terzić.
“Čestitke idu svima, a posebno radnicima. Za nas ovo znači da smo bliže realizaciji našeg cilja, a to je spuštanje do magistralnog puta M-17 i nastavak. Ovo je dokaz našim finansijerima da možemo u rokovima i dinamikama realizirati projekte. Danas je poseban dan jer je Dan rudara i na ovom objektu je, pored građevinara, radilo i 50 rudara”, kazao je Terzić te čestitao Dan rudara svim komoratima.
Prisutnima se obratio i rudar Rudnika mrkog uglja Kakanj Emrah Bliznović.
“Moj otac je radio u rudniku, a danas radimo moj brat i ja. Za ovaj posao je potrebna i mentalna i fizička sposobnost. Zahvale dugujem Terziću i Autocestama FBiH na pozivu i čestitam Dan rudara svim rudarima”, izjavio je Bliznović.
Poddionica Klopče-Pečuj (Donja Gračanica) nadovezuje se na poddionicu Drivuša-Klopče, u zoni vijadukta Perin Han, a ugovor za izgradnju potpisan je 9. maja 2016. godine. U dužini od 5,78 km grade se četiri vijadukta i dva tunela, a na gradilištu je ukupno angažovano 430 radnika.
Zenička zaobilaznica na Koridoru 5C trenutno je najveće gradilište u BiH. Na izgradnji dvije poddionice Drivuša-Klopče i Klopče-Donja Gračanica, ukupne dužine osam kilometara, grade se dva tunela, četiri vijadukta i most. Vrijednost radova je 140 miliona eura, a zenička zaobilaznica zbog konfiguracije i geološko-tehničkih karakteristika predstavlja jednu od najzahtjevnijih dionica na Koridoru Vc.