Kraj ove poslovne godine obilježio je i izlazak iz štampe publikacije Poslovnih novina “Gradovi, općine/opštine i biznis”. Izdavanje ove specijalne publikacije je početak istoimenog projekta, koji ima za cilj da kontinuirano prati razvoj privrede u lokalnim zajednicama širom Bosne i Hercegovine, te kroz publikaciju i poslovno-analitičku platformu www.poslovnenovine.ba ponudi relevantne informacije o njihovom razvoju.
„Publikacija daje realnu sliku razvoja lokalnih zajednica, te je adekvatan alat pri donošenju ekonomskih planova i strategija razvoja, kao i privlačenja investicija u realni sektor. Podatke i analitiku bez kojih ne bi bilo moguće uraditi ovako opsežno istraživanje uradio je LRC BIS na osnovu predatih završnih računa za protekle godine, agencijama FIA-i i APIF,“ izjavila je AlenaAhmetspahić-Fočo, direktorica Projekta i glavna i odgovorna urednica Poslovnih novina.
Ova jedinstvena publikacija (kao i pomenuta poslovno-analitička platforma) prvi put na jednom mjestu daje ekonomske indikatore 141 lokalne zajednice u BiH, značajne za širu društvenu zajednicu, domaće i strane investitore, te insitucije, i ekonomske odjele ambasada posebno sa aspekta unapređenja poslovanja i podizanja konkuretnosti poduzeća, te boljeg pozicioniranja domaćih proizvoda na tržištu.
S obzirom na to da do sada nije urađena slična studija u BiH, te da lokalni razvoj ima svoje specifičnosti Poslovne novine su prema tri specifična indikatora rangirale općine s ciljem stvaranja objektivne slike stanja konkurentnosti i performansi privrede na lokalnom nivou. Tako su općine rangirane na osnovu tri indikatora: rastu izvoza, broju privrednih subjekata na 1.000 stanovnika i prosječnom prihodu po uposlenom.
Asad Karišik, konsultant na projektu kazao je da su neke lokalne zajednice uspjele da budu atraktivne za domaće i strane investitore, dok druge nisu.
“Neke općine su pokazale veći stepen agilnosti i konkurentnosti u odnosu na druge” ,istakao je Karišik te dodao da ne postoji univerzalno rješenje ili recept za lokalni ekonomski razvoj.
Publikacija sa primijenjenom metodologijom, pojasnio je Karišik, omogućava identifikaciju općina i privrednih subjekata koji ostvaruju uspjehe u istom socio-ekonomskom okruženju kao i one koje stagniraju.
“Identifikacija i promocija onih lokalnih zajednica koje ostvaruju uspjehe treba da posluži kao ogledni primjer primjene najboljih praksi i dokaz mogućnosti ostvarenja uspjeha u realnim uslovima. Sagledavajući način funkcionisanja uspješnih općina, može se reći da su one prepoznale preduzeća odnosno privredu kao integralni dio lokalnog ekonomskog razvoja.Također, ovo su lokalne zajednice u kojima se glas privrednika čuje i poštuje na način da su stvarni partneri lokalnoj zajednici i u predlaganju rješenja i u samoj realizaciji”, naveo je Karišik.
Za početak sljedeće godine Poslovne novine najavljuju novi, jednako ambiciozan projekat u duhu onoga što najbolje rade, a to je analiza i publikacija posvećena domaćim i regionalnim brzorastućim kompanijama u protekle tri godine. Realizirati će ga, takođe, u suradnjisa LRC BIS-om, koji će za potrebe ovog projekta uraditi analitiku.
Brzorastuće kompanije danas u svijetu predstavljaju jedan od značajnijih faktora koji imaju uticaj na zapošljavanje i ekonomski rast. Naredna specijalna publikacija Poslovnih novina bit će posvećena rangiranju domaćih i regionalnih brzorastućih kompanija, kao i njihovoj važnosti za bh. ekonomiju, pozitivnim praksama koje mogu poslužiti kao primjer, te mogućnostima poticanja rasta ovih kompanija u BiH.
Ermin Cero, iz Tron Systems d.o.o. Sarajevo, consultant na pripremi publikacije o brzorastućim kompanijama i aktivan učesnik u kreiranju metodologije, o svemu je rekao: “Brzorastuće kompanije igraju veoma važnu ulogu u svakoj ekonomiji, a istraživanja tržišta rada u nekim razvijenim zemljama navode da su ove kompanije zaslužne za virtuelno kompletan rast zaposlenosti. Izuzetna uspješnost i doprinos ovih kompanija razvoju zahtjeva njihovo prepoznavanje kao jednog vrlo važnog faktora u ekonomiji jedne zemlje. One su pogonsko gorivo ekonomskog razvoja i stvarne poduzetničke zvijezde, koje su našoj zemlji u današnje vrijeme prijeko potrebne i zato smatramo da svi u Bosni i Hercegovini trebaju znat i za njih, ali ih i bliže upoznati kroz ovaj projekat.”
Primarni cilj ove publikacije bit će istražiti faktore uspjeha ovih kompanija u BiH i promovirati uspješne modele poslovanja.