skip to Main Content

Zeljeznice

Ukoliko bi se otvorilo bh. željezničko tržište za druge operatere, željeznička infrastruktura na sadašnjem nivou ne bi mogla izdržati više od dva mjeseca – izjavio je juče Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.

Više od 50 posto budžeta željezničke infrastrukture, kako je naglasio, finansira se iz željezničkog operatera i taj iznos bi bio znatno manji, ukoliko bi se otvorilo tržište.

Naveo je da je neophodno prethodno izvršiti restrukturiranje željezničkih kompanija, ojačati željezničkog operatera da bi se uspio suprotstaviti konkurenciji koja će neminovno doći.

Tvrdi da to ništa značajnije neće poboljšati usloge prijevoza u odnosu na one koje sada pružaju bh. željeznički operateri, jer one u najvećoj mjeri zavise od kvaliteta željezničke infrastrukture.

Rekao je da se nada da o tome razmišljaju nadležni u BiH te napominje da Slovenija i Hrvatska nisu otvorile to tržište prije ulaska u EU, a iskoristile su evropske fondove kao grant sredstva za željezničku infrastrukturu.

– Mislim da ovo pitanje zahtijeva analizu onih koji odlučuju u kojem pravcu bi otišla ta kompanija. Bojim se da, ako bi se naprasno otvorilo tržište, to bi operatera dovelo u nezavidan položaj, što može rezultirati otpuštanjem velikog broja ljudi, štrajkova i drugo – rekao je Džafić novinarima u Banjoj Luci komentirajući mogući uticaj na željeznice, ukoliko bi BiH pristupila transportnoj zajednici.

I v.d.generalnog direktora Željeznica RS-a Dragan Savanović je rekao da su obje željezničke kompanije veoma važne za razvoj privrede, jer željeznice FBiH prevezu oko devet miliona tona, a ŽRS-a oko pet miliona tona tereta, te da to uz putnički saobraćaj u finansijskom smislu predstavlja do 150 miliona KM.

– Ako se tržište otvori, to znači da bi taj finansijski ‘kolač’ neko ko ima modernija željeznička vozna sredstva iskoristio za sebe, a od obećanih 250 miliona eura kredita koji se nude potpisivanjem ugovora o transportnoj zajednici nema nijednog projekta za željeznice – dodao je Savanović.

Napomenuli su da je pristupanje BiH transportnoj zajednici političko pitanje na kojem će raditi nadležni u BiH.

Back To Top