Jadransko-jonska autocesta je međunarodni projekat, vrijedan oko osam milijardi američkih dolara, o kojem se u posljednje vrijeme sve više govori, a u čiju realizaciju će pored naše zemlje, barem tako tvrde u Vijeću ministara, biti uključene i Italija, Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Albanija i Grčka.
U Ministarstvu komunikacija i prometa BiH su potvrdili za dnevne novine Faktor da su u toku pripreme za objavu tendera za izradu planersko-studijske dokumentacije, a što je temelj za sve buduće radove i aktivnosti vezane za ovaj projekat.
- Značaj Jadransko-jonske autoceste za Bosnu i Hercegovinu se prvenstveno ogleda u činjenici da bi se BiH izgradnjom iste, uključila u regionalne prometne tokove. Povezivanjem Jadransko-jonske autoceste i Koridora 5c mreža autocesta bi dobila puni značaj, te bi države kroz koje ona prolazi imale osnov za očekivati značajniji ekonomski rast. Trasa bi prolazila južnim dijelom Bosne i Hercegovine, a preko autoceste na Koridoru Vc povezivala bi glavne ekonomske centre s lukom Ploče – pojašnjavaju u državnom Ministarstvu komunikacije i prometa.
Pavo Boban, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija, podsjeća kako je do sada rađeno niz studija, održano više sastanaka vezano za Jadransko-jonsku autocestu.
– Ali, ništa bitnije se nije događalo. Sada je formirana komisija koje će morati definirati projektni zadatak i provesti proceduru za izbor projektanta. Potrebno je uraditi novija istraživanja, kako bi se došlo do potrebne dokumentacije. Do sada smo trebali imati sastanak, ali je on odgođen za februar. Bez Jadransko-jonske autoceste koja bi prolazila i kroz našu zemlju, ne bi u punom kapacitetu bio iskorišten ni Koridor 5c. Naša država bi imala velike koristi jer bismo omogućili, primjera radi, da čovjek iz Poljske putuje preko Sarajeva za Grčku – objašnjava Boban za Faktor. (Fena)