Shodno zaključcima sastanaka Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima održanih u Tuzli, Sarajevu i Mostaru u 4. i 5. mjesecu 2018. godine sa ovlaštenim uvoznicima novih automobila u BiH, kao i predstavnicima prodajno-servisnih centara novih motornih vozila u FBiH, kao jedan od važnijih prioriteta ovog Udruženja jeste pokretanje inicijative za odluku o harmonizaciji carinske stope pri uvozu novoproizvedenih automobila u BiH, kada su u pitanju M1 – putnička vozila i N1 – lakokomercijalna vozila.
Predstavnici Udruženja stoje pri stajalištu da bi smanjenjem i harmonizacijom carinskih stopa na novoproizvedene automobile, vođeni pozitivnim primjerima i praksom CEFTA zemalja i generalno zemalja regiona, imali višestruku korist za naše krajnje kupce sa aspekta smanjenja zagađenja zraka, te podizanju stepena bezbjednosti sabraćaja u BiH. Harmoniziranje trenutnih carinskih dažbina sa zemaljama u okruženju bi doprinijelo većem broju novih vozila na BiH cestama, a istovremeno bi državni budžet bio bogatiji za sredstava prikupljena plaćanjem niže – stimulativne stope carine obračunatu na veći broj uvezenih automobila, jer svjedoci smo da se danas kupci ne odlučuju na kupovinu novih vozila sa enormnih 15% carinskih dažbina. Također, se procjenjuje i mogućnost naplate PDV-a u većem iznosu, kao efekat uvoza većeg broja novih vozila, s obzirom da su nova vozila u pravilu značajno skuplja od istovjetnih ili sličnih uvezenih rabljenih vozila, uzimajući u obzir veću osnovicu za obračun PDV-a.
Stoga je predloženo da se primijeni sljedeća odluka na uvoz novoproizvedenih automobila:
– Za električna vozila, tzv. BEV (posjeduju isključivo električni motor / bateriju) ukida se carinska stopa, odnosno umjesto dosadašnjih 5% carinska stopa je 0%, bez obzira na preferencijalni status proizvodnje iz Evropske Unije;
– Za hibridna vozila, tzv. PHEV (električni motor / baterija + motor SUS), umjesto dosadašnjih 15% carinska stopa je 5%, bez obzira na preferencijalni status proizvodnje iz Evropske Unije;
– Za sva ostala vozila koja nemaju preferencijalni status proizvodnje u Evropskoj Uniji, carinska stopa se mijenja i umjesto dosadašnjih 15%, obračunava se carinska stopa od 5% carine.
“Oslobađanjem uvoza podstičemo uvoz i prodaju novih automobila. Nakon implementacije navedene odluke, također, utičemo na poboljšanje uvoza električnih automobila i novijih automobila, što bi značajno uticalo na smanjenje prosječne starosti vozila u BiH. Nakon implementacije odluke o najnižim kriterijima EURO 5 norme za novoproizvedena i EURO 4 norme za korištena vozila, prilikom uvoza automobila, imamo već pozitivne efekte u smanjenju prosječne starosti vozila, ali isto tako i povećanje broja uvezenih novoproizvedenih vozila”, poručuju iz Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima FBiH.