Online trgovina nudi neiskorištene potencijale za privredu, potvrđuje aktuelna studija sprovedena u Beču prema kojoj je oko 600 miliona eura prometa zabilježeno u sferi online trgovine.
Privredna agencija Beča i Bečka privredna komora su, da bi ovaj trend iskoristile, stvorile bazu za prvu zajedničku shopping-platformu za bečke trgovce, www.wien.shöpping.at.
Sa namjerom da pridobiju što više bečkih preduzeća u ponudi su predvidjeli besplatno savjetovanje, dva „city menadžera“ i subvencije manjih iznosa. Kao provajder platforme na međunarodnom konkursu izabrana je kćerka firma Austrijske pošte „Post E-Commerce“.
„Mi prije svega želimo da motivišemo mala preduzeća da učestvuju na shopping-platformi. Da bi im olakšali ulazak na platformu, Privredna agencija Beča će prvih 150 preduzeća subvencionisati sa 1.000 eura“, najavila je članica bečkog Gradskog vijeća za ekonomska pitanja Renate Brauner.
Molbe za dobijanje subvencije moguće je dostavljati od 1. novembra. Besplatno savjetovanje za zainteresovana preduzeća od strane Bečke privredne komore obezbijeđeno je tokom 150 dana.
„Korištenje interneta preko mobilnih uređaja i online shopping donose potencijal koji bečki trgovci treba da iskoriste. Već polovina Bečlija koristi mobilne aparate za internet i kupuje preko njih robe i usluge“, objašnjava Rainer Trefelik iz Bečke privredne komore.
Virtuelna vidljivost je apsolutna potreba čitave trgovinske branše. U glavnom gradu Austrije je oko 70 posto trgovaca već zastupljeno na internetu. Sada se radi o tome da se i ostatak od 30 posto osposobi.
(Eurocomm-PR)