U sklopu projekta Klub menadžera, portal Manager.ba predstavlja vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.
Gost Kluba menadžera je Venan Hadžiselimović, izvršni direktor HIFA OIL Grupacije.
Venan je rođen 1975. godine u Doboju, ali čitav svoj život je proveo u Tešnju, njemu, kako kaže, najdražem gradu. U Tešnju živi cijela njegova obitelj. Tu je završio osnovnu i srednju školu. Univerzitetski put je započeo na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, a nastavio u Zenici, okončavši ga (za sada) odbranom doktorske disertacije na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru.
U poslu je prošao različite pozicije i faze. Od menadžera prodaje i marketinga u kompanijama UNICO FILTER i VF, preko generalnog direktora HIFA benzinskih pumpi, do danas na, najznačajnijoj i najozbiljnijoj poziciji – poziciji izvršnog direktora HIFA OIL.
Ujedno je član Poslovnog savjeta Ekonomskog fakulteta u Sarajevu i član Upravnog odbora Udruženja privrednika “Biznis centar Jelah – Tešanj”.
O rezultatima poslovanja Grupacije Hifa, kao i novim akvizicijama pročitajte u nastavku.
HIFA – OIL Tešanj posluje kao jedan od najznačajnijih distributera naftnih derivata u Bosni i Hercegovini već 15 godina. Gospodine Hadžiselimoviću, možete li se prisjetiti kako je sve izgledalo u početku, a kako izgleda danas?
HIFA OIL je osnovana 2002. godine iz potrebe da se dobije jedan siguran uvoznik i dobavljač naftnih derivata u dijelu veleprodaje i sa željom da kupci imaju alternativu snabdijevanja. Početak nije bio nimalo lagan, obzirom da su godinama na tržištu bile pozicionirane kompanije koje imaju veliko iskustvo. Korektan odnos prema kupcima, ozbiljnost u poslovanju, osiguravanje kvalitetnog goriva iz različitih izvora, sve ove prednosti su razlog da nas danas svrstavaju u red najvećih i najozbiljnijih distributera nafte i naftnih derivata u Bosni i Hercegovini, a u nekim segmentima kao što su crni derivati i u široj regiji.
Što je bilo presudno za uspjeh, koja je bila vodilja HIFE OIL te što smatrate dosada najvećim uspjehom?
Puno je faktora koji utječu na uspjeh. Međutim, izdvojio bih snažnu posvećenost ostvarenju cilja, kontinuirani nadzor nad ispunjavanjem planova, neprestani rad, kvalitetni ljudski resursi, povjerenje koje se stvara godinama. S druge strane znanje je preduvjet bez kojeg se ne može. Sve skupa ukoliko se posloži, moglo bi dati konkretne rezultate, ali i tada nemate garanciju da ćete uspjeti. Budimo realni, uslijed uvjeta koji vladaju na tržištu i snažne konkurencije rijetki su danas oni koji uspiju nametnuti se. Drago mi je da je HIFA OIL jedna od njih.
HIFA OIL je prisutna na 10 tržišta, od Austrije na sjeveru do Albanije na jugu. Teško je izdvojiti bilo koje od ovih tržišta jer su svi bitni, no želimo reći da su našim isporukama građene najvažnije trase autoputeva u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Kosovu, sa najznačajnijim svjetskim kompanijama. Također, naša snažna referenca je i činjenica da su nas NATO snage u Bosni i Hercegovini odabrale za dobavljača, kao i odnedavno Međunarodni aerodrom Sarajevo na kojem avionskim gorivima snabdijevamo već dvije aviokompanije – Turkish Airlines i Wizzair. Dakle, HIFA OIL je lider u prometu nafte i naftnih derivata u BiH, sa 20% udjela na domaćem tržištu bijelih naftnih derivata, a prva je i u distribuciji crnih derivate na domaćem i tržištima regije u oblasti asfaltgradnje u zemljama regije. Naša kompanija različitim gorivima snabdijeva oko 200 partnera u BiH.
Iz godine u godine, bilježe se brojne akvizicije, koje su izražene od prošle godine. Koliko je danas firmi kćerki pod okriljem HIFA OIL, te s kim Vaša kompanija posluje i surađuje?
Zajedno činimo Grupaciju sa osam kompanija kćerki, i to EURO ROAL, EURO METALI, EURO STIL, EURO POWER, PETROBIT, BITROL Slovenija, te njemački LB.Profile. U proteklih 15 godina, HIFA OIL Grupacija se razvila u respektabilnu kompaniju koja posluje u različitim poslovnim oblastima kao što su distribucija nafte, naftnih derivata i energenata, zatim distribucija i proizvodnja metalskih i pvc proizvoda, te otkup i distribucija poljoprivrednih proizvoda. Također, svi veći kupci u regiji surađuju s našim firmama u svim ovim oblastima.
HIFA OIL je kupila i Terminale Željezare Zenica. Planirana je i modernizacija naftnih terminala. Je li se počelo s tim procesom te koliko će terminali doprinijeti poslovnim rezultatima HIFA OIL?
Svakako da se odmah pristupilo rješavanju terminala u segmentu modernizacije. Već sada možemo reći da smo ispoštovali sve ugovorne – kupoprodajne obaveze, i više od toga se očekuje u narednom periodu kada će Terminali dobiti novi izgled. Terminali su dobar preduvjet za osiguranje stabilnosti i kontinuiranog snabdijevanja tržišta. Kapacitet nadzemnih i podzemnih rezervoara „Terminal tečnih goriva Zenica“ je 12.840,00 m3. Kupovinom Terminala, HIFA OIL postala je kompanija za trgovinu i distribuciju nafte s najvećim privatnim terminalima u Bosni i Hercegovini, čime je tržišna pozicija ove kompanije znatno poboljšana. Također, osim jačanja konkurentskih prednosti tu je i sigurnost snabdijevanja tržišta naftom na duži rok. HIFA OIL je sada u poziciji da kao kompanija s najvećim privatnim terminalima u zemlji, bude pokretač razvoja cestovnog i željezničkog prometa. Također, na ovaj način HIFA OIL daje doprinos razvoju industrije Zenice i cijele Bosne i Hercegovine.
Firma kćerka HIFA OIL Grupacije, Euro-Roal, također, bilježi veliki uspjeh nakon preuzimanja njemačkog proizvođača profila za vrata i prozore LB Profili Gmbh, a najavljen je ulazak na tržišta regije. Što je bio cilj ove akvizicije i kakvi su vam planovi? Najavljeno je i otvaranje novih pogona?
Akvizicijom je kompletiran portfolio aktivnosti naše kćerke firme od proizvodnje do distribucije, jer se ovim činom upravlja svim procesima u snabdijevanju. Ulazak na tržište regije se već ostvaruje, potpisani su određeni ugovori kojim se osigurava plasman PVC profila vrhunske kvalitete. Ovih dana potpisan je ugovor prema kojem je LB.Profile ušao na tržište Kosova. Uskoro se očekuje i ulazak na tržište Srbije. Nakon ovogodišnje akvizicije njemačke firme sa 50 godina dugom tradicijom proizvodnje profila za vrata i prozore LB.Profile GmbH, radi se o prvom ugovoru koji predstavlja početak njenog regionalnog širenja. Ovo je ujedno početak našeg ulaska na regionalna tržišta. Trenutno radimo na pronalaženju najboljih rješenja i partnera za što kvalitetniju distribuciju u svim zemljama regije.
Prije dva mjeseca, Firma Euro-Metali je preuzela slovenski Mersteel, nekadašnjeg lidera u distribuciji čelika na području bivše Jugoslavije. Koliko je to značajno i koliko će ojačati poziciju Euro-Metala?
Ovom investicijom Euro – Metali dobivaju najkvalitetnije opremljen objekt na području Jugoistočne Europe kada je u pitanju ova branša. Najveći dio skladišta je robotiziran i automatiziran, te predstavlja posljednju riječ tehnologije. Tako Euro – Metali ulaze u jednu višu razinu poslovanja, koja im omogućava da budu “rame uz rame” s renomiranim europskim steel – centrima. Sa novih 7000 m2 najsuvremenijeg zatvorenog skladišnog prostora bit ćemo u prilici ponuditi kupcima višu razinu usluge. Također, nastavljen je snažan investicijski ciklus HIFA OIL Grupacije koji smo najavili početkom ove godine. Na taj način bliže smo ostvarenju naših strateških ciljeva preuzimanja liderskih pozicija u svim branšama u kojima smo prisutni.
Jesu li u planu već neke nove akvizicije u skorijem periodu i u kojim sektorima?
Naravno. Nećemo se zaustaviti na ovome što smo imali do sada. Nastavit ćemo sa investicijama u dijelu poslovanja u kojem djeluju naše kompanije. Zbog osjetljivosti pitanja i značaja pregovora koje vodimo u tom smislu, to je sve što za sada mogu kazati. Također, HIFA OIL djelomično gradi svoju poziciju i u maloprodaji kao logičan slijed aktivnosti i vezivanje za veleprodaju kojom se bavimo.
Čime se rukovodite prilikom usvajanja godišnjih planova, je li teško predvidjeti poslovanje ne samo u BiH nego i regiji te akvizicije?
Kao i svaki ozbiljan sistem mi imamo svoje strateške planove koji su u ovim djelatnostima nekako kraći obzirom na turbulencije i česte promjene na tržištu, ali i baš zbog nepredvidivih situacija koje diktira svjetska scena. No, mi smo kroz dobar menadžerski kadar uspjeli svoje planove na kvalitetan način postaviti, ali i prilagoditi novim situacijama. Nove akvizicije i jesu dio takvih planova i tako će biti ubuduće, spremni na sve izazove i promjene koje utječu na bilo koju novu situaciju.
Koliko HIFA OIL Grupacija danas broji zaposlenih i koliko se ulaže u njihovu edukaciju?
U svih osam kompanija Grupacije trenutno je zaposleno 257 ljudi, od čega je 42% visokoobrazovanih kadrova u menadžmentu firme HIFA OIL. Više od pola svih zaposlenih su u dobi između 26 – 35 godina starosti. Puno ulažemo u edukacije, koje se odvijaju planski i kontinuirano iz raznih oblasti poslovanja.
Pohvalna je i nagrada na Sarajevo Business Forumu koju je Grupacija nedavno dobila za Biznis godine. Kao izvršnom direktoru HIFA OIL Grupacije, što Vam je najvažnije u poslovanju?
Drago nam je da smo od strane ovako značajnog žirija prepoznati kao biznis godine. Veliko je to priznanje dugogodišnjem radu svih naših uposlenika i menadžmenta. I ova nagrada je dokaz da je naš brand postao sinonim za uspjeh i kvalitetu, ne samo na domaćem već i na regionalnim tržištima, pa i na nekim dijelovima tržišta EU. S druge strane, za mene je od odlučujućeg značaja dobar i kvalitetan timski rad. Navikao sam na njega i to je moja filozofija upravljanja kao izvršnog menadžera.
Kada niste na poslu, kako provodite svoje slobodno vrijeme, imate li neki hobi?
Puno čitam. Osim stručne literature kojom nastojim upotpuniti vlastito znanje, tu su i knjige u kojima uživam na drugačiji način.
Za kraj, koja bi bila Vaša definicija uspješnog menadžera?
Sklon sam krilatici «ili jesi ili nisi». Važna je ta potpuna opredijeljenost da sve što se započne mora se i završiti. Predanost uspjehu motiv je koji me ispunjava.
Autor: Manager.ba