U okviru projekta Kapitalizacija prometnih modela u Jadransko-jonskoj mreži za podršku razvoju EUSAIR – CAPTAIN, Sarajevska regionalna razvojna agencija (SERDA) organizirala je juče info dan i tehničku radionicu gdje su predstavljene projektne aktivnosti s posebnim fokusom na luku Ploče, njen značaj za Bosnu Hercegovinu i povezanost luke sa Koridorom 5c.
Iako hrvatska luka, luka Ploče je od velike važnosti za privredu Bosne i Hercegovine. Prostire se na 230 hektara, sa osam terminala za prihvat svih vrsta tereta. Kategorizirana je kao luka univerzalne namjene te služi za prekrcaj gotovo svih vrsta tereta koji se pojavljuju u međunarodnom pomorskom prometu, saopćeno je iz SERDA-e.
Ukupni godišnji prekrcajni kapacitet luke Ploče procjenjuje se na 4,8 miliona tona rasutih i generalnih tereta, dok je ukupni kapacitet skladištenja tekućih tereta 600.000 tona.
Najveći promet u luci ostvaruje BiH sa 91,35 posto. Izgradnjom novih lučkih terminala za prekrcaj kontejnera i rasutih tereta luka Ploče postat će poželjnom lukom, ne samo za tradicionalno prisutne terete BiH, već i drugih susjednih zemalja.
– Izgradnjom cestovnog prometnog Koridora 5c, te plovnog puta Bosanski Šamac–Vukovar, luka Ploče značajno će povećati prometnu važnost u kombiniranom prometu s podunavskim zemljama, naglasio je između ostalog predstavnik Ministarstva komunikacija i prometa BiH Mladen Goluža.
U Slobodnoj zoni luke Ploče nalaze se Naftni terminali Federacije d.o.o. Ploče, zauzimajući prostor od oko 15 hektara površine. Ukupna trenutna iskorištenost skladišnog prostora je oko 80.000 mᵌ a iskladištenje robe iz spremnika na godišnjem nivou oko 400.000 mT.
Prema riječima predsjednika uprave Josipa Tomića NTF d.o.o. Ploče ima mogućnost proširenja skladišnih kapaciteta za naftne derivate, kao i za druge robe (biljna ulja, kiseline, plin ).
Tomić je posebno naglasio potrebu za uvezivanjem terminala u Pločama i terminala u FBiH sa Željeznicom FBiH (sistem: „brod-voz-razvoz“) što bi doprinijelo dodatnom smanjenju cijene naftnih derivata na tržištu BiH za krajnje korisnike, ali i smanjenju opterećenosti magistralnih cesta kamion cisternama, smanjenje ekološke zagađenosti, povećanje sigurnosti u prometu, posebno u vrijeme turističke sezone.
Projekt CAPTAIN se realizira u okviru programa IPA Jadranska prekogranična saradnja – IPA ADRIATIC koji finansira EU, a vodeći partner u projektu je Autonomna regija Friuli Venecija Giulia iz Italije. Pored SERDA-e, ostali partneri su iz Slovenije, Crne Gore, Hrvatske, Grčke, Albanije.
Izvor:FENA