PITANJE: Ovlašteni serviser bijele tehnike odnosno kućanskih aparata, na osnovu ugovora o poslovno tehničkoj saradnji sa generalnim uvoznikom, kojim je definisano da pored pružanja popravke proizvoda u garantnom i vangarantnom roku vrši i povrat novca u ime trgovca odnosno ovlaštenog uvoznika spomenute robe. Dakle, uslijed nemogućnosti popravke proizvoda, a na osnovu zahtjeva krajnjeg potrošača – kupca (na osnovu Zakona o zaštiti potrošača) mi vršimo preuzimanje neispravnog aparata, te vršimo povrat novca po fiskalnom računu izdatom od strane trgovca (u bruto iznosu = prodajna vrijednost + PDV) za taj aparat u ime generalnog distributera.
Da li je ispravno postupanje ako mi preuzeti aparat odnosno povrat novca (u bruto iznosu) tretiramo kao prolaznu stavku u našim poslovnim knigama (stavku bez PDV-a)?
Dakle, povrat novca evidentiramo kao potraživanje za obaveze preuzete u ime drugih (generalnog distributera) što na našoj fakturi iskažemo kao stavku bez PDV-a sa pozivajući se na Član 3. Zakona o PDV-u jer to nije nabavka niti prodaja već samo povrat novca koji nam to u konačnici i refundira. Preuzeti aparat se vraća generalnom distributeru kao škart koji se dalje zbrinjava kao otpad.
ODGOVOR: Ovaj sadržaj je dostupan samo pretplatnicima! Ako ste zainteresovani za pretplatu kontaktirajte nas na mail: prodaja@privrednastampa.biz
PRIJAVITE SE