Page 28 - ZIPS BROJ 1430
P. 28

RAČUNOVODSTVO










                     treba da osigura, kao i ukaže na načine, na koje je   lako shvatiti, ukoliko se razumljivo interpretira i
                     suvremeno poduzeće u mogućnosti da postigne   na sve zaposlene prenese njegova osnovna ideja
                     definirane ciljeve. Zbog sveobuhvatnog pristupa,   i ključni principi poslovanja.
                     često  se  promatra  kao  planski  mehanizam  koji   Target Costing  počiva na jednakosti:
                     doprinosi, kako zadovoljenju potreba potrošača,
                     osvajanju  tržišnog  učešća,  generiranju  profita,   tržišna cijena – granični profit = ciljni trošak
                     tako i postupku strategijskog planiranja profita i
                     upravljanja troškovima.                          Target Costing odlikuje sedam tipičnih karakte-
                        Target Costing kao tržišno orijentirani koncept   ristika:
                     predstavlja efikasno sredstvo postizanja konku-  - ciljna prodajna cijena je postavljena tokom
                     rentskih, kako dugoročnih tako i kratkoročnih   planiranja proizvoda, na tržišno orijentiran način;
                     prednosti, time što doprinosi susretu konkurent-  - ciljni granični profit je određen tokom planira-
                     ske (tržišne) cijene i željene profitne marže na kon-  nja proizvoda, baziran na strategijskom profitnom
                     zistentnoj osnovi, što je potrebno istaći s obzirom   planu;
                     na suvremene trendove koji se pripisuju aktualnim   - ciljni trošak je postavljen prije nego što je
                     uvjetima  poslovanja.  Uspjeh  suvremene  uprav-  stvarno započeo proces proizvodnje novog proi-
                     ljačko-računovodstvene podrške menadžmenta    zvoda;
                     poduzeća zavisi od uspješno  „utkanih“ i dobro   - ciljni trošak je podijeljen (na ciljni trošak kom-
                     shvaćenih ključnih ideja, zdrave klime i kulture svih   ponenti, funkcija, pojedinačne troškove i sl.);
                     članova visoko integriranog multifunkcionalnog   - detaljne informacije o troškovima su osigura-
                     tima, kao i korjenitih izmjena u pogledu postojeće   ne tokom razvoja novog proizvoda da bi podržali
                     upravljačke i organizacijske strukture poduzeća.   reduciranje troškova;
                        Najviše zasluga u populariziranju suvremene   - nivo troškova budućeg proizvoda se uspore-
                     upravljačko-računovodstvene tehnike pripisuje se   đuje sa njegovim ciljnim troškom na različitim tač-
                     ostvarenjima i uspjehu koji je postignut u japan-  kama tokom razvoja novog proizvoda;
                     skoj automobilskoj industriji.                   - osnovno pravilo je usmjereno ka tome da  cilj-
                        Target Costing predstavlja tržišno orijentiranu   ni trošak nikada ne smije biti prekoračen.
                     tehniku, usmjerenu u pravcu poticanja troškovne   Ciljni trošak nije jedini element kome me-
                     konkurentnosti, na čijim je osnovama moguće   nadžment treba da teži u procesu planiranja i ra-
                     ostvariti konkurentsku prednost. S uvođenjem ele-  zvoja budućeg proizvoda. Potrebno je ukazati na
                     menata Target Costing-a došlo je do promjene ulo-  vezu koja postoji između Target Costing-a i planira-
                     ge samog računovodstva troškova, sa posebnim   nja novih proizvoda, naglašavajući da su svi nabro-
                     naglaskom na njegovu sve više eksternu, strate-  jani elementi međusobno isprepleteni i da shodno
                     gijsku orijentaciju. U nastojanju da postignu kon-  tome utiču jedni na druge.
                     kurentsku prednost, većina kompanija u zemljama   Promatrajući Target Costing kao sustavni proces
                     razvijenih tržišnih ekonomija prihvaćaju Target Co-  upravljanja troškovima i planiranje profita, Ansari i
                     sting kao tržišnu neminovnost. Kao tržišno orijen-  Bel navode šest fundamentalnih principa procesa
                     tiran koncept, Target Costing predstavlja suvreme-  Target Costing-a:
                     nu računovodstvenu filozofiju obračuna troškova,   - cijenom vođen obračun;
                     koja kreira adekvatan sistem strategijske podrške   - fokus na potrošače;
                     upravljanju troškovima i planiranju profita.     - fokus na dizajn;
                        Target Costing predstavlja, suvremen uprav-   - učešće međufunkcionalnog tima;
                     ljačko-računovodstveni odgovor na izazove viso-  - uključenost svih učesnika u lanac vrijednosti;
                     kokonkurentnog poslovnog okruženja. Iskustva     - orijentacija na reduciranje troškova životnog
                     kompanija, koje sa zavidnim stupnjem uspjeha već   vijeka proizvoda.
                     duži niz godina implementiraju suvremeni uprav-  Sve više kompanija u svijetu primjenjuje Target
                     ljačko-računovodstveni koncept, ukazuju da je u   Costing kao metodu upravljanja troškovima. Target
                     svojoj fundamentalnoj filozofiji koncept relativno   Costing kao integriran pristup upravljanja i kontro-

              28
                                                                               ZIPS - broj 1430 - septembar 2020. godine
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33