Page 73 - ZIPS BROJ 1430
P. 73

IZVR[NI POSTUPAK












            članku II/3.e) i II/3.k) Ustava Bosne i Hercegovine,   ne sudske odluke, što, nesporno, predstavlja dio i
            kao i članku 6. stavak 1 Europske konvencije za za-  suštinu navedenog članka Europske konvencije.
            štitu ljudskih prava i osnovnih sloboda i člankom 1.   1.b) Presuda Ustavnog suda Federacije BiH broj
            Protokola broj 1 uz Europsku konvenciju za zaštitu   U-36/10 („Službene novine F BiH“, broj 74/11 od 4.
            ljudskih prava i osnovnih sloboda.             11. 2011. godine)
               Sporna odredba članka 3. Zakona o dopunama    Presudom je utvrđeno da Ispravka Zakona o
            Zakona o izvršnom postupku, koja je bila predmet   dopunama Zakona o izvršnom postupku (“Službe-
            konkretnog zahtjeva za ocjenu kompatibilnosti,   ne novine Federacije BiH”, broj 39/06) nije u sugla-
            glasi:                                         snosti sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine.
               „Članak 137a                                  Ispravka je glasila:
               Izuzeta su od izvršenja novčana sredstva usta-  “U Zakonu o dopuni Zakona o izvršnom po-
            nova iz članka 79a stavak (2) ovog zakona koja slu-  stupku  objavljenom  u  “Službenim  novinama
            že za vršenje djelatnosti od javnog interesa i koja   Federacije BiH”, broj 33 od 28. 6. 2006. godine,
            osiguravaju ostvarivanje prava iz članka 79a stavak   u članku 1. greškom je naveden slijedeći tekst:
            (2) ovog zakona.                               (6) Sve razine vlasti u Federaciji Bosne i Hercego-
               Članak 137b                                 vine (Federacija, kanton, grad i općina) koji imaju
               Nadležni sud u svakom konkretnom slučaju od-  izvršne sudske presude dužni su u svojim budžeti-
            lučuje o ispunjenju uvjeta za izuzimanje od izvrše-  ma predvidjeti sredstva za isplatu sudskih izvršnih
            nja iz prethodnog člana.“                      rješenja na teret tih budžeta u iznosu od najmanje
               Ustavni sud je zaključio da čl. 137a i 137b Za-  5% od ukupnog budžeta”.
            kona o dopunama Zakona o izvršnom postupku
            nisu sukladne pravu na pravično suđenje iz članka   Grešku otklanjamo tako što objavljujemo iz
            II/3.e) Ustava Bosne i Hercegovine i članka 6. stavak   izvornog, potpisanog Zakona o dopunama Zako-
            1 Europske konvencije.                         na o izvršnom postupku članak 1., koji glasi:
               Naime, ustanove koje se u cjelini ili djelimično   U Zakonu o izvršnom postupku (“Službene no-
            financiraju iz budžeta, ukoliko protiv njih dođe do   vine Federacije BiH”, broj 32/03) u članku 138. do-
            izvršenja na osnovu pravomoćne sudske odluke,   daju se novi st. 3, 4. i 5. koji glase:
            mogu  zahtijevati  da se  od izvršenja  izuzmu sva   “(3) Izvršenje na teret sredstava budžeta Fede-
            novčana sredstva kojima raspolaže ta ustanova,   racije Bosne i Hercegovine i kantona provest će se
            tvrdeći da im ta sredstva služe za vršenje djelatno-  u visini predviđenoj na određenoj poziciji budžeta
            sti od javnog interesa i osiguravanje ostvarivanja   i u skladu sa Zakonom o izvršavanju budžeta.
            prava iz članka 79a stavak 2 ZIP-a. U tom slučaju   (4) Izvršenje na teret sredstava budžeta grada i
            nadležni sud nema jasne kriterije na osnovu kojih   općine provest će se u visini predviđenoj na odre-
            bi mogao pouzdano utvrditi da li ta sredstva zaista   đenoj poziciji budžeta i u skladu sa Odlukom o iz-
            služe navedenoj ustanovi za vršenje djelatnosti od   vršavanju budžeta.
            javnog interesa i osiguravanje ostvarivanja prava iz   (5) Više povjeritelja koji ostvaruju svoja novča-
            članka 79. a stavak 2 ZIP-a, čime je postupak izvrše-  na potraživanja iz budžeta namiruju se onim re-
            nja na osnovu pravomoćne sudske odluke postao   dom kojim su stekli pravo namirivanja iz budžeta, s
            nedjelotvoran pravni lijek u konkretnom slučaju.   tim da zastarijevanje ne teče do konačnog namire-
            Na ovaj način, prema mišljenju Ustavnog suda, u   nja potraživanja iz sudske odluke”.
            odnosu na povjeritelje koji posjeduju pravomoćne   Razmatrajući navedenu Ispravku zakona Ustav-
            sudske odluke protiv navedenih ustanova dovede-  ni sud Federacije je utvrdio da se Ispravka ne od-
            na je u pitanje suština prava iz članka 6. stavak 1   nosi na pitanja utvrđena člankom 203. Poslovnika
            Europske konvencije, tj. onemogućeno im je pravo   Predstavničkog doma Parlamenta Federacije Bo-
            da prinudnim putem ostvare izvršenje pravomoć-  sne i Hercegovine (“Službene novine Federacije
                                                                                                         73
             ZIPS - broj 1430 - septembar 2020. godine
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78