Page 93 - ZIPS BROJ 1430
P. 93

PITANJA I ODGOVORI
                                                     AKTUELNA PRAKSA SUDOVA U BOSNI I HERCEGOVINI











               Odredbom člana 1.10 (1) tačka 4. Izbornog   ski ograničen. Samim tim, pritom imajući u vidu da
            zakona  propisano  je  da  izabranom  članu  organa   je Centralna izborna komisija, prije nego je donije-
            vlasti na svim nivoima prestaje mandat prije isteka   la odluku kojom je odlučeno o prestanku mandata
            vremena na koje je izabran danom pravosnažnosti   žalitelja, kod jedinog ovlaštenog organa (Opštin-
            sudske presude kojom je osuđen na kaznu zatvora   skog suda u Livnu) izvršila provjeru svih pravno
            u trajanju od šest mjeseci ili duže.           relevantnih činjenica, koje kao takve prihvata i
               Nadalje, odredbom stava 2. istog člana Izbor-  ovo vijeće, pobijana odluka je pravilna i zakonita.
            nog zakona propisano je da izabranom članu or-  Samim tim, vijeće prihvata kao pravno relevantan
            gana vlasti na bilo kom nivou prestaje mandat   momenat za računanje roka za donošenja odluke
            danom nastupanja nekog od razloga propisanih   o prestanku mandata žalitelju dan kada je cjeloku-
            stavom 1., u kojem slučaju tužena donosi odluku o   pan postupak provjere završen, odnosno kada je
            prestanku mandata izabranom članu organa vlasti   tužena, dopisom Opštinskog suda u Livnu od 19.
            u roku koji ne može biti duži od 15 dana od dana   9. 2019. godine, obaviještena da žalitelj u paricio-
            kada su nastupili razlozi za prestanak mandata,   nom roku nije izvršio uplatu novčane kazne koja
            odnosno od saznanja o razlogu za prestanak man-  je prethodno bila određena kao zatvorska, a koja
            data i o tome obavještava organ vlasti u kojem je   je  korištenjem  zakonske  mogućnosti  propisane
            izabrani član imao mandat.                     odredbom člana 43 a Zakona o krivičnom postup-
               Odredbom člana 2.9 Izbornog zakona, određe-  ku FBiH, zamijenjena u novčanu.
            ne su nadležnosti Centralne izborne komisije BiH,   Nužno je istaći da rok za donošenje oduke o
            pa je tako, između ostalog, tačkom 14. iste odred-  prestanku mandata iz taksativno određenih razlo-
            be  propisano  da CIK  donosi  odluku o  prestanku   ga, definisan zakonskom formulacijom “ne dužem
            mandata izabranog zvaničnika na svim nivoima   od 15 dana” računajući od dana saznanja za neki
            neposrednih i posrednih izbora u Bosni i Hercego-  od propisanih osnova prestanka, nije prekluzivni
            vini obuhvaćenih ovim Zakonom, a vodi i prethod-  rok nakon kojeg CIK ne može donijeti odluku o
            ni postupak, gdje je potrebno, o utvrđivanju činje-  prestanku mandata. Navedeni rok je instruktivni
            ničnog stanja (u slučaju kada je izabrani zvaničnik   za organ – CIK, kako se ne bi dešavalo bezrazložno
            podnio ostavku, da je to učinio svojom voljom);  odgađanje donošenja odluke o prestanku manda-
               Imajući u vidu naprijed citirane odredbe Izbor-  ta.
            nog zakona BiH, kao i činjenično stanje utvrđeno   Na drugačiju odluku ovog vijeća ne utiče ni iz-
            uvidom u spis i dostavljenu materijalnu dokumen-  vršena uplata novčane kazne, koju je žalitelj izvršio
            taciju,  za  ovo  vijeće  nije  sporno  da  je  Centralna   27. 9. 2019. godine, odnosno 3 (tri) dana nakon do-
            izborna komisija postupala u okviru svojih nadlež-  nošenja pobijane odluke tužene. Ovo posebno iz
            nosti, u zakonom propisanim rokovima.          razloga što je odredbom člana 1.10 tačka 4. Izbor-
               Naime, nesporno je da je zakonom propisan   nog zakona BiH decidno propisano da je izrečena
            rok za donošenje oduke o prestanku mandata iz   kazna zatvora u trajanju 6 mjeseci ili duže, osnov
            taksativno određenih razloga, definisan zakon-  za prestanak mandata, pa sve naknadne promjene
            skom formulacijom “ne dužem od 15 dana” raču-  u vidu zamjene kazne zatvora novčanom kaznom,
            najući od dana saznanja za neki od propisanih   kao niti činjenica uplate ove kazne, Izborni zakon
            osnova prestanka. Međutim, jednako je nesporno   BiH ne prepoznaje kao osnov za drugačije odluči-
            zakonsko pravo tužene da, u slučaju donošenja   vanje.
            odluke o prestanku mandata, provodi prethodni          (Presuda vijeća Apelacionog odjeljenja
            postupak utvrđivanja tačnosti činjenica, pa samim       Suda Bosne i Hercegovine, broj: S1 3 Iž
            tim i ispunjenosti uslova za donošenje odluke o          033701 19 Iž od 8. 10. 2019. godine)
            prestanku mandata, a  koji postupak, primjenom
            naprijed citirane zakonske odredbe, nije vremen-

                                                                                                         93
             ZIPS - broj 1430 - septembar 2020. godine
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98