skip to Main Content

Tešanj je ime za poslovnu filozofiju u kojoj se uspijeva na nezavisan način, samostalno, bez vanjskih faktora i pomoći države. Tamo ništa nije nemoguće, piše portal manager.ba

Dok je Europu i svijet tresla recesija i kriza, ovaj gradić sa samo 11.000 stanovnika postaje najrazvijenija općina u BiH gdje cvjeta obiteljsko poduzetništvo i izvoz. Tešanj je sinonim za uspješnost i raj za investitore. Tešanj je dio jedne pozitivne priče unutar BiH, u vrijeme sivila i ružnih vijesti. Ima najnižu stopu nezaposlenosti u zemlji.Prema FDI magazinu, koji je u grupaciji Financial Timesa, ovo područje je među jednim od deset glavnih europskih investicijskih lokacija južne Europe. To je područje poslovne izvrsnosti BEAR (Business Excellence Area). Rast tešanjske privrede se neprekidno nastavlja posljednjih pet godina zaredom, a taj trend će prema procjenama biti nastavljen i u narednom periodu. Vodeće tešanjske firme bilježe porast prometa, izvoza, investicija i broja radnih mjesta.

Susret s managementom zastupnika Gardene, Rotringa, Fackelmanna, Curvera za BiH, novinarka portala manager.ba opisuje riječima: “Visokoobrazovani, kulturni, srdačni, s ponosom u očima mi objašnjavaju kako su prvi počeli s internetskom prodajom vrtnog namještaja i da je rezultat i njih iznenadio. Oni već razmišljaju o njihovom kupcu sutra, o prilagodbi komunikacijskih kanala novom kupcu, usuđuju se testirati, biti drugačiji od prosjeka!”

U poslovnoj zoni u Tešanju Playmobil izrađuje svoje igračke, Fackelmann daske za meso, MANN+HUMMEL BA filtere za auto industriju, mesna industrija Madi s najvećom klaonicom peradi na Balkanu itd.

Među 100 najvećih kompanija u BiH koje objavljuju Poslovne novine u različitim kategorijama iz Tešnja su čak 23 kompanije. Među najuspješnijim kompanijama su i one koje su svojim poslovanjem postale lideri u određenim privrednim sektorima. Takav primjer je kompanija Hifa Oil d.o.o. koja je najveći uvoznik i distributer nafte i naftnih derivata u BiH.

U razgovoru za portal manager.ba Izudin Ahmetlić započeo je priču o svojim počecima, o ratu u Tešnju, o tešanjskom čudu, o svojoj ljubavi prema prirodi. Njemu su njegovi ljudi, suradnici, menadžeri – dio tima i dio njegove velike obitelji. Ponosno govori da ima visokoobrazovani kadar, a i nekoliko doktora nauka. Dok priča o poslu, kao da govori o svojem hobby-ju. On se zabavlja radeći. I budući je vizionar i odličan strateg, već razmišlja o bliskoj budućnosti – trendovima u smjeru bio/organsko, o novom potrošaču, novim komunikacijskim kanalima… On nije na autopilotu kao većina poduzetnika; stalno promatra svijet oko sebe, kupca i otkriva tržišne niše.

Njegovi suradnici i glavni menadžeri kažu da je on ponizan i tih kada pobjeđuje i dobiva, a motivira i tješi suradnike kada „padaju duhom“ ili gube. Njegova je deviza da se velike ribe ne snalaze baš najbolje u maloj vodi. Male ribe su brže. Za njega je uspjeh, prije svega, u ljudima, a zatim u bankarskom sektoru i administrativnom aparatu.

Tešanj ima daleko najmanje administrativnih radnika po glavi stanovnika. Načelnici nekih gradova u BiH slali svoje delegacije službenika u Tešanj da „prepisuju“ i da nauče.

Tešanjski uspjeh se bazira isključivo na tržišnim principima. Uvedena je elektronska uprava koja je omogućila brzu reakciju u obradi zahtjeva potencijalnih investitora. „Politika se ovdje ne miješa, i pomogla nam je time što nas nije zaustavljala“, kaže Ahmetlić. Privreda je ovdje nadjačala politiku koja izvlači benefite osluškujući bilo privrede. To i jeste budućnost ove države: da je politika servis privrede, a privreda mora puniti budžet.

Biznismen, gospodin Ahmetlić podsjeća da se u Tešnju „može napraviti šta god poželiš“: Tešanjska voda Oaza je na međunarodnom testiranju voda u američkom Berkeley Springsu već dva puta proglašena najboljom vodom na svijetu.No, ono što je nekoliko puta naglašavao je da su ljudi njihov strateški resurs. I to ne samo deklarativno! On tako živi i radi. On je sretan kada drugima pomaže, kada daje toplu riječ, savjet… „Nije važno koliko puta padneš, važno je da svaki put ustaneš!“  Izudin Ahmetlić je mega uspješan jer je shvatio da je samo zadovoljan radnik dobar i učinkovit radnik.

Tešanj je ime za poslovnu filozofiju u kojoj se uspijeva na nezavisan način, samostalno, bez vanjskih faktora i pomoći države. Oni imaju „X faktor“ u biznisu koji sjedinjuje osobine poslovnog Nijemca iz Stuttgarta, fleksibilnog Amerikanca i lukavog Židova. Tri u jedan!Da, Tešanj pomiče granice mogućeg!

(Manager.ba)

Back To Top