skip to Main Content

Vlada Republike Srpske usvojila je Informaciju o spoljnotrgovinskom prometu Republike Srpske za period  januar-juni  2018. godine.

Ministar trgovine i turizma Predrag Gluhaković izjavio je da je Vlada Republike Srpske u posmatranom periodu, u sinergiji sa Unijom poslodavaca Republike Srpske, Privrednom komorom Republike Srpske i svim poslovnim ljudima koji su bili zainteresovani za saradnju sa Vladom, radila na stvaranju bolje poslovne klime.

Ministar je naveo da se na taj način pokušava obezbijediti što veća zastupljenost proizvoda iz Republike Srpske ne samo na „domaćim policama”, nego i na tržištima van granica Republike Srpske i BiH.

,,Prvi put je spoljnotrgovinski promet u Republici Srpskoj, u periodu od 2007. do 2018. godine, premašio 4 milijarde KM i u prvih šest mjeseci 2018. godine veći je za 9,65 odsto nego u istom periodu 2017. godine”, istakao je ministar Gluhaković.

Naveo je da je u posmatranom periodu povećan i izvoz za oko 12 odsto, a uvoz za 8,16 odsto, te da je pokrivenost uvoza izvozom 72,79 odsto i dodao da je smanjen ukupni deficit za oko 3 miliona KM i iznosi oko 680 miliona KM.

Prema njegovim riječima, razmjena sa Evropskom unijom je 60,33%, sa zemljama CEFTA-e oko 18,35%, dok ostalo odlazi na Rusiju, Kinu i zemlje Dalekog Istoka.

Ministar je naglasio da je Republika Srpska u prvih šest mjeseci 2018. godine u odnosu na isti period 2017. godine, sa državama potpisnicamaCEFTA-e, ostvarila povećanje ukupnog spoljnotrgovinskog prometa u iznosu od  9,22%, povećanje ukupnog uvoza u iznosu od 5,91% kao i ukupnog izvoza u iznosu od 14,17%.

„Sa zemljama Evropske unije imamo veću razmjenu za 10,25%, a izvoz je povećan za 13,6%”, naveo je ministar istakavši da su projekti resornog ministarstva poput brendiranja domaćih proizvoda „Naše je bolje” doprinijeli boljim rezultatima u oblasti spoljnotrgovinskog prometa.

​Pomoćnik ministra za trgovinu Dušanka Tegeltija je ponovila da se povećao izvoz i da su domaći proizvodi veoma kvalitetni.

„To što vodimo kampanju `Kupujmo naše` i `Najbolje iz Srpske`, s pravom radimo jer naši proizvođači stvaraju kvalitetne proizvode i imaju sve potrebne sertifikate za izvoz u zemlje CEFTA-e i Evropske unije”, rekla je Tegeltija.

Podsjetila je da je Ministarstvo trgovine i turizma ove godine organizovalo četiri konferencije o brendiranju koje su okupile brojne proizvođače i trgovce s ciljem promocije proizvoda iz Republike Srpske. 

Back To Top