skip to Main Content

Intervju  sa Asimom Skrobom, direktorom kompanije Poljorad d.o.o. Travnik

 Poljorad predstavlja jedan od poznatih i uspješnih brendova u Bosni i Hercegovini. Da li nam možete reći šta ga upravo čini tako prepoznatljivim?

A.S.: Poljorad d.o.o. je domaća kompanija koja je osnovana 1995. u Travniku, što znači da je na tržištu oko 22 godine i u tom periodu je postigla da njeni proizvodi postanu sastavni  dio bosanskohercegovačke kuhinje. Tajna njene uspješnosti je usko povezana sa samom lokacijom kompanije. Smještena je neposredno ispod planine Vlašić sa čijih farmi otkupljujemo mlijeko i proizvodimo naše proizvode mliječnog programa. Planina Vlašić je bogata raznovrsnim botaničkim svijetom koja utiče na kvalitet i specifični ukus mlijeka dobivenog sa ovog područja, što u krajnosti utiče i na kvalitet naših proizvoda.

Unazad par godina ste počeli i sa izvozom van granica Bosne i Hercegovine. Kakvo ste iskustvo do sada stekli? Koje su to razlike između domaćeg i stranog tržišta?

A.S. Da, Poljorad posjeduje izvoznički veterinarski broj i dozvolu za izvoz u sve zemlje regiona, 5 zemalja EU, Ameriku i Australiju. Od 2016 godine smo počeli distribuirati naše proizvode u zemlje Europske unije preko kapaciteta Adriatic Group GmbH iz Beča i njihovih distributerskih sjedišta u zemljama EU. Ova situacija je dovela do velikog preokreta za Poljorad. Otvorila su nam se vrata za nova tržišta i predstavilo je veliki izazov za nas da se izborimo i dokažemo na njima. Borba je tek počela, ali itekako možemo parirati domicilnim brendovima kada je u pitanju kvalitet i konkurentna cijena.  Kada su u pitanju mliječni proizvodi, i domaće i ino tržište ima visoke kriterije po pitanju kvaliteta. Mi poslujemo po vrlo strogim IFS, Halal i ISO 9001/140001 standardima, čije česte kontrole i ostale analize garantuju konstantan visok nivo kvaliteta proizvoda.

Da li je povećan izvoz uticao na vašu poziciju na domaćem tržištu? Da li ste se susreli sa problemom nemogućnosti  zadovoljenja potreba potrošaća na svim tržištima?

A.S.: Mnoge kompanije imaju poteškoće da održe balans između više tržišta i da zadovolje sve potrebe. Međutim, naša primarna orijentacija plasmana proizvoda je još uvijek bazirana na domaćem tržištu, na kojem bilježimo konstantan trend rasta. U prvih 9 mjeseci 2017 godine je zabilježen rast od 30% u odnosu na isti period prošle godine.  Nastojat ćemo da  taj trend i u budućnosti da održimo.  Kako će potražnja za našim proizvodima u inostranstvu rasti, tako ćemo i mi povećavati naše proizvodne kapacitete, da ne bi ugrozili naš teško stečeni status na bosanskohercegovačkom tržištu.

 Na koje načine privlačite kupce na domaćem i stranom tržištu? Koji su najtraženiji proizvodi?
A.S.:
 Odnos cijene i kvaliteta igra veliku ulogu, naročito na domaćem tržištu, jer je potrošačka korpa dosta skromnija u odnosu na stranu. Potrošači žele za pristupačne cijene da uživaju u kvalitetnim proizvodima, i to im mi upravo omogućavamo. Također, nudimo raznovrsnu ponudu od 40 različitih proizvoda, podijeljenih u 3 kategorije i to mliječni program, biljni program i kiseli program. Najpoznatiji proizvodi na oba tržišta nam je Travnički sir, koji je jedini autentični sir iz Travnika. Pored njega postoji velika potražnja i za Travničkim kajmakom, Dimko sirom i Paprikama punjenim sirom i kajmakom.
Na ino tržištu su naši kupci još uvijek većinski dijaspora sa naših prostora kojima Poljoradovi proizvodi predstavljaju dio bosanskohercegovačke tradicije i podsjećaju ih na domaću kuhinju.

S obizorm na rast potražnje i ulazak na nova tržišta, da li ste već postavili određene ciljeve i planove za budućnost?

A.S.: Plasiranje proizvoda na stranom tržištu je svakako dovelo do povećanja proizvodnih kapaciteta, kako bi bili u stanju da zadovoljimo potrebe novih tržišta, a da pri tome ne ugrozimo učešće na domaćem. Trenutno je u Poljoradu uposleno 65 radnika. Ovaj broj će se povećati nakon uvođenja novih tehnologija i procesa proizvodnje, čime želimo omogućiti proizvodnju novih proizvoda. Već polovinom 2018 godine je planirano da pustimo u prodaju naš novi sirni namaz.

Proširenje poslovanja će pozitivno uticati i na razvijanje ruralnog sektora u Bosni i Hercegovini. Pored dodatnih ulaganja u farme i podršku kooperantima, planiramo i proširiti otkupne stanice u Srednjebosanskom kantonu na 30 mjesta.

U toku su i pregovori za izvoz na tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, tačnije Dubai, te se nadamo uspješnoj poslovnoj saradnji. Mnogo toga smo sebi  zacrtali i trudit ćemo se da to i ostvarimo.

(Agencija Pricha)

Back To Top